Dagens bevægelsesminutter

blev investeret i løb med klassen. Det var nemlig fredag morgen, og siden november har vi løbet med børnene i to 3. klasser hver fredag morgen. Nogle går, nogle går og lunter og så er der dem, som løber mere end mig på sådan en kold morgen.

Det er en hyggelig aktivitet at løbe med ens elever. Man får snakket lidt undervejs, og der er en oplagt mulighed for netop at få talt med dem, som ikke er så lette at få åbnet. Samtidig oplever jeg, at børnene arbejder mere koncentreret, ikke blot når vi er tilbage i klassen, men faktisk resten af dagen.

Jeg fik løbet små 4,5 km vekslende mellem luntende og løbende, og det havde været min plan at løbe en mindre tur om eftermiddagen. Men det blev ikke til noget. Jeg var faktisk lidt træt i benene, formodentlig efter min time Body Bike i går. Samtidig “løb” jeg ind i tidsnød, inden jeg skulle hente lillepigen i børnehaven. Så – det blev til hygge på matriklen for tøserne, da manden i huset var ude hele dagen og aftenen.

Vi får se, hvad morgendagen bringer. Jeg har ihvertfald en aftale med min bedste LøbeLilly på søndag. Det glæder jeg mig til, for det er for lang tid siden.

2 thoughts on “Dagens bevægelsesminutter

  1. Hej Katrine
    Lidt kan jo også gøre det og nogle gange er en mindre og måske ikke så anstrengende tur lige det, man har brug for.
    Rigtig god ide at løbe med eleverne – både for motionen men også for det mentale pusterum, det er!

    Hvad/hvem er din LøbeLilly? :0)

    God weekend.
    Kh Megan

  2. Hej Megan
    Du har fuldstændig ret. Nogen gange kan mindre også gøre det. Det er så også nemmere at komme af sted. Når jeg af og til har “problemer” med at komme af sted, starter jeg altid med at sige, at det behøver jo kun at være en kort tur. Nogle gange bliver det ved en kort, andre gange udvikler den sig til en længere.
    Min LøbeLilly er min veninde og kusine, som jeg begyndte at løbe med for et år siden. Jeg fik hende med på træning til et ½ marathon, og vi har holdt ved vores lange ture i weekenden. Det er uundværligt for mig at have en at dele de lange ture med. Sidegevinsten er jo, at vi får vendt stort og småt og får egentlig set hinanden meget mere end før. Virkelig dejligt.
    God lørdag til dig.
    Kh Katrine

Skriv en kommentar