Ugen der gik…

DSC08107

Det kan være noget så hårdt at komme i gang med arbejdslivet efter en ferie. Især en af slagsen, som har været fyldt med selskab, snak, samvær og nærvær. Det har bare været pisse hyggeligt med al de ro, alle de dejlige mennesker og al den (fri)tid. Men vi startede op torsdag, og ved nærmere eftertanke var det faktisk en ret så god idé. Dels fordi jeg ikke skal stå klar kl. 8.15, dels fordi så er ugen kort. Rigtig kort endda. Og når det nu faktisk er rigtig rart at starte på arbejde igen, se og sludre med kolleger, blive mødt af glade og friske børn, så er det win-win. Jeg kom op i gear igen, men det skete faktisk først halvsent fredag eftermiddag, da der var en lille (arbejds-)overraskelse til mig ang. især uge 3. Det skal vi nok få styr på. I fællesskab eller hver især. Visse vasse… det er 2014, det er et nyt år, og året er stadig “frisch vom Fass”.

Jeg er ikke meget for at lave nytårsforsæt. De holder ikke. I hvert fald ikke dem, som jeg lavede i mine unge dage. De var sikkert både ukonkrete og uholdbare på den lange bane. Anyways… det afholder mig ikke fra at lave nogle ønsker for det nye år; hvad jeg ønsker mig for det nye år, hvad der gerne skal ske, og især tanker om, hvordan jeg kan få de ting til at ske. Måske er det same same. Som nytårsforsæt.

De ønsker kommer ikke som en færdig pakke, fordi året er ved at rinde ud. Jeg har sgu da alt for travlt de sidste dage i året til at tænke kloge tanker, som leder hen til en proces. Eller jeg er for afslappet og detkanjegsagtensnåogdetkommerafsigselv-agtigt til at samle sig til noget konkret. SÅ…det eller de ønsker kommer drypvist. De følger den naturlige og hverdagsagtige gang og folder sig langsomt ud. For der er noget statusagtigt over årsskiftet.

Anyways… mit første ønske for 2014 er, at jeg får holdt fast i at få min daglige motion; mine cykelture til arbejde (15 km hver vej), mine løbeture, mine gåture med hunden. Det giver mig energi og overskud til alt det andet, og jeg vil prioritere det.

6 thoughts on “Ugen der gik…

  1. Hej Katrine
    Godt nytår.
    Jeg syntes det er en god ide med at holde fast i den daglige motion som også giver mig energi og overskud. Har fået fast arbejde fra 1 Januar efter næsten 2 år`s ledighed og vil begynde at cykle frem og tilbage på arbejdet 8 km. hver vej. Og så begynde at styrketræne mine læge igen så jeg kan begynde at løbe igen har ikke motioneret de sidste 2 måneder og det kan ses og mærkes.
    Hilsen Søren 🙂

    1. Hej Søren
      TILLYKKE med job! Jeg håber, at du bliver glad for det. Og god idé med at bruge cyklen som transport. Det sparer tid i den sidste ende, og man er frisk og veloplagt ved ankomsten i begge ender. 🙂
      Held og lykke med løbopstart! Vi ved jo af erfaring, at det kan være lidt tuff. 😉
      Kh Katrine

  2. Godt nytår, Katrine. Ja, jeg skal tage mig sammen til at komme i gang med motionen igen. Desværre var jeg ikke så aktiv i 2013, som jeg gerne ville, men jeg har ikke en naturlig lyst til det. Sport fylder meget i vores liv, da min mand cykler meget – rigtig meget. Desværre er det ikke der, jeg henter energi. Glæder mig til at dele 2014 med dig.

    1. I lige måde til dig, Mette. 🙂 Det er også svært med nye vaner. Det ved alle. 😉 Jeg har faktisk en kollega, hvis mand du vist cykler med. Peter Nisbeth? Han er altså manden.

  3. Jeg har løbet/gået i dag! For første gang i mere end et år. Dagens “løb” var ikke imponerende i hverken distance eller hastighed, men jeg gjorde det s’gu.

    1. Hey hey! Det sværeste skridt er det ud over dørtærsklen. Resten tager den tid det tager. Du kom af sted. Det er faktisk det eneste, som er vigtigt lige nu. Flot og sejt af dig og stort knus!
      Ses i morgen. 😉

Skriv et svar

