Poncho med snoninger og frynser

Man kan udfordre sig selv på mange måder; sørge for, at ens børn får kørekort, spise hele chilifrugter af varierende styrke, løbe et halv- eller helmaraton, ændre spisevaner eller strikke med snoninger. Det sidste havde jeg (heller) ikke prøvet før, modellen så lækker ud, så ud fra devisen; det værste, der kan ske, er, at det går galt. (Og i en sådan situation har jeg et par livliner). Jeg var taktisk, var jeg. Og begyndte på denne model, da en gruppe kolleger og jeg satte kursen mod Fanø og årets strikkefestival i september. Det var en god taktik skulle det vise sig. Men nu er den færdig. Og ligger til tørre for anden gang på et badehåndklæde, efter at have fået en skyller efter sammensyning, den hæklede kant og frynserne er sat på.

Jeg har fundet en fejl i forklaringen til diagrammet, som gjorde, at jeg pillede op tre gange, inden jeg opdagede fejlen. Det rigtige sted. Derudover fandt jeg ud af, at hæklenål nr. 8 var fin til halskanten, mens jeg skulle nøjes med en nr. 7 til kanten forneden. Derudover strikker jeg nok lidt stramt, for ponchoen er ikke blevet lige så lang i det, som på fotoet. Måske giver den sig i brug? I hvert fald er den dejlig varm, og jeg glæder mig til at tage den i brug.

DSC08119

DSC08121

DSC08125

DSC08118

4 thoughts on “Poncho med snoninger og frynser

Skriv et svar

