Første gangs flere ting…

Når man er i en turbulent tid i ens liv, har man ofte mange første gange. Midt i livet oplever man pludselig nogle ting for første gang, og midt i al (ofte) miseren opdager man, at det er ganske opløftende og oplivende at få første gange. De sidste par år har første gange været til at overse for mig. Men i går havde jeg endelig en af slagsen: Jeg var til vælgermøde for første gang i mit liv. Endda med stegt flæsk med persillesovs som optakt. På Karlebo Kro med 140 andre. Som blev suppleret med 40 flere, som ikke havde nået at få (spise)billet. Jeg var en del af et mindre selskab, som både rummede førstegangsstemmere og mindreårige.

Mine forventninger til arrangementet var få. Når man er uerfaren, begejstres man let, og jeg synes da, at aftenen var et hit. Undtagen da den første spørger brugte 8 min. på at præsentere og promovere sig selv og sin ulykke, fordi han som selvstændig ikke havde råd til at betale de høje ejendomsskatter, var alle spørgsmål på et niveau, hvor jeg kunne følge med. Og det er vist lige dét, vælgermøder handler om; at få stillet de spørgsmål, som ligger en nær OG få politikerne til at tale, så alle kan forstå dem. Alle partier, som stiller op her i Fredensborg kommune var repræsenteret og sad klemt godt sammen på scenen. Der var varmt, der var meget lys, der var mange tilhørere, engagerede spørgere, og der var kaffe og fadøl. Det var vist, som det skulle være. Udover fedtchokket efter det stegte flæsk, som der var nok af.

Vi måtte forlade mødet, inden det var slut. Anna holdt ikke til mere. Udover oplevelsen fik hun også lige skrevet en historie. Da hendes kammerater var smuttet hjem i seng.

IMG_9452

IMG_9451

IMG_9456

IMG_9458

IMG_9454

Skriv et svar

