It’s alive….

Min arbejdspladsbaserede Læsekreds lever. Og i bedste velgående. Jeg har ikke rigtig skrevet om den. Hvorfor ved jeg ikke. Vi har lagt en plan for det kommende år. De bøger, som vi skal læse, er en blanding af nyt og gammelt på random måden. Vi har læst – for nogens vedkommende genlæst – Kongens Fald. Jeg kunne ikke læse den færdig, meget til min skuffelse, fordi da jeg sidst læste den for mange år siden var jeg begejstret. Husker jeg. Men ikke denne gang. Han irriterede mig til døde, ham Mikkel Thøgersen. Such a whimp. Der var så én i Læsekredsen, som havde læst lidt rundt omkring og fundet lidt kloge ord om romanens figurer og tid. Dét skal jeg love for satte tingene – og sted og personer – lidt i perspektiv. Det er jo sådan set også meningen med en læsekreds.

Vores næste bog er Bogtyven. Jeg havde intet hørt om hverken bog eller forfatter, da den blev foreslået. Fordi den var blevet varmt anbefalet af den lokale bogpusher. Så den nappede vi. Synsvinklen er Dødens. Lidt spøjst, men man vænner sig, når man får læst sig ind i handlingen. Tid og sted er Nazitidens Tyskland. Allerede nu ved jeg, at det er en af de bøger, som man husker.

Så opdagede jeg den anden dag, at den er blevet filmatiseret og har premiere til feb. 2014. Mon ikke Læsekredsen skal et smut til byen og spise ude for en gang skyld?

4 thoughts on “It’s alive….

  1. Bogtyven er en af mine yndlingsbøger – god fornøjelse med den. Tja døden som fortæller er noget anderledes og så fungerer det bare alligevel helt som det skal.

  2. Bogtyven er også blandt mine favoritbøger og jeg glæder mig til at se filmen. På min arbejdsplads (Sorø Bibliotek) er vi delt i to hold med hensyn til den bog…enten er man helt vild med den eller også i den modsatte grøft..ingen er sådan midt imellem 😉

Skriv et svar

