Weekendens dilemma

Jeg har et startnummer til 10K ved Skovmaren i morgen. Jeg har ikke været ude at løbe i over 1 uge. Min længste distance var lidt over 8 km forrige weekend. Jeg er øm i knæene efter at have cyklet de 30 km til og fra arbejde i går. Jeg har bare ikke nok kilometre i benene. Jeg er ellers opdraget med, at det bare skal – og kan – løbes væk. Og jeg står uvilligt sjældent tilbage fra mine planlagte løb; det er svagt, og det er kun, fordi du (jeg) ikke kan tåle mosten. Så jeg er i et dilemma. Skal jeg løbe i morgen uden tilstrækkelig forberedelse og nok km i benene eller skal jeg bare lade være, fordi jeg kan risikere at blive skadet pga. førstnævnte? Jeg vilvilvil rigtig gerne løbe og være i gear igen. Jeg haderhaderhader ikke at gennemføre det, som jeg har sat mig for.

Men for en gang skyld er jeg fornuftig. Jeg løber ikke i morgen. I hvert fald ikke til Skovmaren. Jeg håber, at alle I andre 2485 tilmeldte får en dejlig dag. Den store pavillon er sat op, toiletvognene er på plads, skiltene med P og fartbegrænsning er klar og på plads. Skoven ser smuk ud, og forhåbentlig venter regnen med at bryde ud. Så godt løb til alle; Gry, Britt, Anne, Jette og alle I andre.

IMG_9183

4 thoughts on “Weekendens dilemma

  1. Det lyder som en fornuftig beslutning. Jeg vil rigtig gerne op og løbe der igen, har ikke løbet det løb siden jeg løb min første marathon der for 3 år siden – som tiden dog går….

    1. Det er bare et hyggeligt løb. Måske mødes vi næste år? Der er jo bare kaffe og kage-bod til at varme sig ved efter løb. 🙂

Skriv et svar

