Udholdenhed?

Ikke i går aftes. Jeg ville virkelig gerne have fulgt nordmændenes rekordforsøg på at få strikket en sweater med uld fra ét får på under 4 timer, 51 min og nogle sekunder. De startede ved midnat, og jeg tjekkede min seng ca. 1 time efter. Til gengæld kunne jeg se videre i sengen i morges med en kop morgenkaffe. For selvom man aldrig kan få lov til at se nationalt tv udenfor de nationale grænser, blev det her streamet live med engelsk tolkning på. Jeg ville faktisk bare hellere have hørt det norske sprog. My favourite!

Holdet nåede heller ikke at slå den amerikanske rekord, men fik selvfølgelige den norske. Efter de havde skålet i velfortjente bobler og skåret en fåret kage, tjekkede jeg lidt videre. Jeg kan ikke lade være. Når en dør til et ukendt land er blevet åbnet, må jeg søge videre. På youtube fandt jeg så det hollandske hold, som er i skarp træning og fik den europæiske fastlandsrekord (min oversættelse). Det er åbenbart en helt særlig udfordring, hvor holdet skal strikke en sweater fra scratch; fra får til trøje. På kortest mulige tid. Du kan læse mere her.

Men det var en herlig aften på norsk tv nrk, hvor de lavede endnu et af deres “sakte tv” udsendelser. Like it or not. Hvis man er fascineret af det, som er emnet, er det bare lige i skabet, og man vil ikke i seng.

IMG_9361

IMG_9365

IMG_9366

2 thoughts on “Udholdenhed?

  1. Jeg kunne ikke rigtig få gang i programmet i går aftes, det gik heldigvis meget bedre til morgen…fantastisk program 🙂

Skriv et svar

