Elsker du Thomas Helmig?

Nå ja, jeg ved ikke, om jeg elsker ham. Altså på den måde. Men jeg elsker hans tekster og musik. For 25 år siden stod jeg på Femøren til de første store koncerter herovre på Djævleøen og råbte og sang med. Siden er det blevet mest til at synge med på vej hjem på cyklen eller på løbeturene. Nu udgiver han et nyt – og længeventet – album med 10 spritnye numre i morgen. Ikke fordi jeg er sådan en Firstmover, som er med ligeså snart nogen udgiver nyt. Eller Firstmover på noget som helst. Men jeg er nysgerrig. Og glæder mig til at høre nyt fra ham.

Indtil i morgen, hvor det nye album kan købes eller downloades? Ja, så kan man lige nyde et par andre musikeres copycat på et par af TH’s ældre numre.

Og jeg er heller ikke en Firstmover eller Explorer på Youtube, så jeg har ikke fundet den selv. Det var Den unge Dame på Matriklen aka Andrea, som smed høretelefoner til mig og mente, at det burde jeg høre.

Det bør du også. Det er fandme godt.

http://youtu.be/GpIMntMmsNA

4 thoughts on “Elsker du Thomas Helmig?

  1. ja jeg gør… er dog lidt skeptisk mht. hans nye album. Synes ikke de “teasers” jeg har hørt slår benene væk. Har dog traditionen tro købt koncertbillet til den 12 april – vil du med?

  2. Tak for det klip, super godt, når nu den gamle dame stadig har et blødt punkt for helmig 😉 kh Karen Marie

Skriv et svar

