Forsigtighed er en dyd?

Selvom jeg i går fik det, som kunne opfattes som tegn på, at jeg IKKE skulle løbe den tur, var det en af de bedste ture i lang tid. Betonben og glemte ting til trods. Jeg løb med en gennemsnitshastighed, som lagde sig om ad “gamle dages” tid. Gåpauser til trods. Jeg var ret overrasket og tænkte, at Endomondo nok havde sit eget liv. Men mine ben her til morgen på cyklen bekræftede tiden. De var tunge, og det var som om, at cyklen var en gammel havelåge af jern. Når det sker, må man bare tage den tid, det tager. Det nytter ikke – for mig – at piske en stemning op. Jeg må tage den tid, som det tager for at få benene i gang, og så kører det. Ikke så let og hurtigt, som det plejer, men det kører trods alt, og jeg når frem 15 km senere. Herregud…det er jo kun 15 km. De 15 km hjem sent på eftermiddagen føltes også lidt langsomme.

Uanset at jeg er utålmodig og bare vil have gang i mit løb, træne op og alt det der, skal jeg vist også tage det roligt. Det værste ville være at blive skadet. Igen og allerede nu. Så min løbetur i morgen er konverteret til en meget rolig, kort tur, fordi jeg skal på en længere tur med løbemakkeren allerede lørdag. Og stængerne trænger vist til lidt restitution.

Jeg er vist ved at lære det? Og så skal jeg gøre mere ud af strækøvelserne. Især hoftestrækkerne. Som Anna så velvilligt viste mig. Efter at hun havde spurgt, om hun måtte give mig et godt råd. Det lærer hun nemlig til gymnastik hos et par dygtige og energiske unge piger i Karlebo Gymnastikforening. Det er bare super.

IMG_9125

IMG_9124

One thought on “Forsigtighed er en dyd?

  1. Hej Katrine, nå nu må jeg se om jeg kan kommentere dit indlæg vha. facebook. Jeg har forsøgt mange gange og det driller mig til vanvid.
    Det lyder lovende med dit løb, og godt du tager det stille og roligt og laver strækøvelser. Det er jeg også begyndt på, og jeg føler det hjælper.
    Rigtig god weekend 🙂

Skriv et svar

