Oh, yes we have bananas…

Manden på matriklen kom hjem fra overlevelsestur med en bunke 9. klasses elever med en del bananer. Nu er det ikke sådan, at vi spiser mange bananer herhjemme, vi smider dem i smooties i stedet for. Når der så lander en kasse med 12 bananer på bordet, og der ligger 6 halvbrune i frugtskålen, skal der handles. For det der med at smide mad ud, bruger vi helst ikke.

Så der var smooties i går aftes, her til morgen. Nok også i aften og i morgen igen. Sådan får man brugt 8 stk. De 6 stk. fik jeg brugt i to af Karinas bananbrød. De blev introduceret til os herhjemme en kold november aften, hvor et af slagsen blev medbragt til et sammenskudsgilde. Siden da er der blevet bagt en hel del. Det er en vidunderlig opskrift. Den kan tåle at blive justeret alt efter, hvad køkkenskabene indeholder eller ikke indeholder. Duften i køkkenet mens det bager, vækker altid glæde og forventning om en skive med i madpakken næste dag.

Sådan er det også i dag. Rigtig god tirsdag derude!

IMG_8995

IMG_8997

IMG_8999

2 thoughts on “Oh, yes we have bananas…

    1. Nej, Karina mailede den til mig. Jeg er sikker på, at jeg godt må dele ud. Jeg får straks skrevet den af, med mine tilføjelser og alternativer, når man nu ikke lige har mandelsmør, valnødder eller tranebær….

Skriv et svar

