Glimt fra en græsenkeuge

Den næsten forløbne uge har været anderledes. Manden på matriklen har været bortrejst, det sker ikke så tit, så vi har lige skulle vænnes. Afleverings-, afhentnings-, madpakke- og den øvrige hjemlige logistik har været fuldstændig overladt til undertegnede i 5 dage, og uanset at jeg har en fortid som enlig mor, vænner man sig jo lynhurtigt til, at man er to til at dele alle det lavpraktiske. Med risiko for at lyde overfladisk og kølig har det faktisk været ret hyggeligt at have en hel All Girls Week.

Ok, vi har ikke fået så meget salat til aftensmaden, som vi plejer. Eftersom Anna har været syg, og derfor kun spiste havregryn i tre dage, kastede jeg mig ikke ud i de store kulinariske armbevægelser. Det var mere “tøm køleskabet”, hvis du føler sult. Og vi fejrede, at Anna var frisk igen med en gang sushi. Der er blevet støvsuget, og børnene har været rene og har fået madpakker med. Jeg har fået hæklet en del. Jeg har købt mere garn. Og Posca tusser. På nettet. Jeg har fået hentet ny forsyning på biblioteket og har læst meget. Især da Anna var syg. Jeg har fået lært Anna at strikke. Den unge Dame på matriklen har trukket sin del af pligterne. Jeg har bagt. Anna er kommet i seng til vanlig tid og jeg alt for sent. Måske fordi jeg har haft magten over både fjernbetjeningen og Netflix. Og lidt håndarbejde og en kop te inden for rækkevidde. 

Men har vi slet ikke savnet ham? Jo big time! Det har bare også været hyggeligt. Bare på en anden måde.

IMG_8751

Skriv et svar

