Pennevennerier….forhåbentlig

Da jeg var stor pige og ung, havde jeg et par pennevenner. Fra Finland, USA og så et par stykker her fra Danmark. Nogle kontakter var formidlet gennem et bureau, som min engelsklærer introducerede os for, en fandt jeg gennem “Min Hest” og et par mødte jeg på lejrskole – en kanotur på Gudenåen – i 9. klasse. Vi holdt så kontakten i flere år ved at skrive sammen. Jeg elskede at få brev. Jeg elskede også at skulle skrive igen. På den måde udvekslede vi tanker, oplevelser, bekymringer og glæder uden at se hinanden og på den langsommelige måde, som brevskriveri er. Man havde en samtale, som bare tog lang tid. Det nød jeg. Snailmail og pennevenner er dukket op igen. Eller jeg har måske bare opdaget, at det eksisterer i bedste velgående. Der er mange websites, hvor man kan finde pennevenner. Indtil videre er jeg ikke kastet mig ud i at finde nogen at skrive med. Men jeg kan da godt mærke, at lysten vokser.

Til gengæld har Anna sendt sit første brev til en veninde, som hun mødte på ferien i sommer. De klingede virkelig godt og legede godt sammen i et par dage, inden vores veje skiltes. De har sendt et par mails frem og tilbage, men nu skal det altså være rigtige breve. Med tegninger eller andre sjove ting. Der blev gjort meget ud af kort, tegning og konvolut. Jeg har fået meget inspiration fra Instagram og Puks breve og konvolutter, og Anna er god til at forsøge med forskellige farver og materialer og få et fint udtryk fremv Hun er omhyggelig med at skrive tydeligt, også selvom der ikke står så meget. Endnu. Jeg håber naturligvis, at det vil blive pigernes første møde med brevskriveri og pennevenneriet, som vil bringe dem glæde og venskaber.

IMG_8725

IMG_8726

IMG_8736

IMG_8738

Skriv et svar

