Damn…

Nu havde jeg lige i al noget offentlighed havde proklameret, at NU skulle jeg satme ud og løbe hver anden dag OG havde plottet det ind i kalenderen. Med det formål at jeg tilgodeså løbeturene (igen som i “gamle dage”) ligeså meget som andre gøremål. Og lige det aspekt har faktisk været den store udfordring. Jeg har cyklet meget til og fra arbejdet, og det giver 30 km’s motion. Det tager også tid, ca. 45 min + – nogle minutter alt efter dagsformen hver vej. Så den daglige motion er på plads, når jeg kommer hjem, og samtidig er den-daglige-motion-motivationsfaktor taken care of. Når jeg samtidig ikke har de store halvmaraton-projekter/mål i sigte, så mangler jeg klart drivkraften. Når motionsfaktoren er udraderet. Det pudsige ved det er, at jeg jo ææææælsker, når jeg kommer over i skoven i løbeskoene. Og hunden elsker det. Og vi trænger begge to.

I går smuttede planen. Kryds og “LØB” i kalenderen til trods. Hvor svært kan det være? Rigtig svært nogen gange. Thank you very much. Tingene herhjemme tager også lidt længere tid pt. Manden på matriklen har haft et mindre uheld, og hans venstre hånd (og underarm) er smidt i gips. Not f*… smart, når han altid ordner badeværelset. Og den slags. Faktisk en del har jeg fundet ud af. Siden i søndags. Det går lissom ikke rigtig (eller rigtig, rigtig langsomt) kun med en hånd til rigtig mange hjemlige pligter. Så jeg fiser lidt mere rundt, end jeg plejer.

Men ha! I dag kom jeg af sted. Træthed og en smule travlhed til trods. Skoven var en lise. Det støvregnede, men ikke så meget, at dråberne nåede ned igennem bladene. Luften var lun og fugtig, og jeg elskede min alenetid i dag. Igen igen igen. Hvornår bliver det bare en indgroet og ikke-til-at-ignorere vane? Igen.

IMG_8668

4 thoughts on “Damn…

    1. Hey…hunden reagerer på lyden af skuffen med løbetøj. Så det er den bedste måde. Jeg skal bare rasle med en løbe-T eller sige ordet. Så er hun SÅ klar. Og der er ingen vej tilbage. 😉

      1. Jeps.
        Hjemme hos os får INGEN i huset fred når jeg først har taget løbesættet (eller bare en del af det) på.
        Så det er ikke kun hunden som presser på men hele resten af husstanden.
        Eller hele kvarteret hvis vi har et vindue åbnet.

Skriv et svar

