Jamre, jamre…

Noget af det fede (og farlige) ved at skrive blog er, at der er helt åbent og uanede muligheder for at jamre sig gul og grøn. Pive, klage, klynke i en lind strøm. Måske skal man som blogger bare dosere det. Sådan i forholdet 1:5. Et klynke-indlæg og så fem positive og ja-hatten-indlæg til lige at opveje de negative vibrationer. På den anden side så er det jo min hverdag, mine tanker og interesser, mit liv, bloggeriet handler om. Og livet er en sinus-kurve. Det går op og ned.

Anyways… så ville jeg egentlig bare pive og klynke lidt over at ligge hjemme med den slemmeste, dunkende hovedpine og kvalme. Jeg gik ned med stil onsdag kl. 16.45, stadig iført cykelbukser og svedig t-shirt, da jeg lige have nået at smide en ikke-økologisk kylling i en stegeso med lidt grønt og rosévin, da der ikke var noget hvidvin. Manden på matriklen og Anna cyklede af sted for at motionere hunden, og jeg skulle så ellers i gang med de hjemlige pligter. Ha! Sengen ramte mig, dynen omsluttede mig, og jeg var ude i et par timer. Jeg kom faktisk aldrig helt op til overfladen igen. Jeg burde jo kende tegnene. Efterhånden og med skelnen til min fremskredne alder. Det er jo lissom ikke første gang, vel? Jeg udviste også en beundringsværdig optimisme ved at aflyse torsdag formiddags møde og tro, at et par timers søvn ville gøre mig så god som ny. Right! Aflyste resten af dagen og overgav mig. Til seng, dyner, Panodiler og te, når jeg kom en smule på højkant. Det er fandme bare træls. Og sådan et spild af min tid. Øv bøv.

Jeg har i skrivende stund opgraderet mig selv til sofaen. Men må vist sande, at der skal lidt mere søvn til. Så jeg må desværre gå glip af resten af udsendelsen om udskiftning af tangtage på Læsø. Den har jeg faktisk også set før. Ses på den anden side….

IMG_8600

6 thoughts on “Jamre, jamre…

  1. Hej Katrine
    Øv med hovedpine. Kan det muligvis være migræne? Du nævner kvalme oveni. Hvis det er, er der mange muligheder for forbyggelse og anfaldsmedicin, der rent faktisk virker i forhold til alm. håndkøbsmedicin.
    Rigtig god bedring.
    Kh Julie
    Ps. Jeg fik set Søren Ryge og tangtage i dag. Meget spændende 😊

    1. Hej Julie
      Tak, søde. 🙂 Jeg har aldrig før haft migræne. Men jeg er jo i den der alder, hvor hormonerne begynder at foretage mindre ændringer i maskinrummet. Der har nu været flere børn i min klasse, som har haft lignende symptomer og sygedage. Så jeg hælder mest til en virus. Det er også mest betryggende, ik’?
      Det er faktisk fascinerende med de tangtage. Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor de er så dyre. Det er jo materialer, som de finder på stranden? Eller har jeg bare ikke fulgt godt nok med? 😉
      Kh Katrine

  2. Hej igen
    Jeg lider selv af en hormonsygdom, så ved det hænger sammen med, hvordan det lige pumper, og hvad der er for lidt/for meget af i kroppen. Krydser for at det “bare” er alm influenza.
    Hm, ser du, de brugte 5 ton til blot gavlen på det hus. Tænker det kan være derfor priser er høj, og måske fordi det er usædvanligt, så tækkere til tangtag er måske sjældne – derfor dyre. Ved det selvfølgelig ikke, men fik fat i, at det var fem gange dyrere end stråtag.
    Knus

      1. Nej, fem tons tang. Det er meget. 🙂 Tænk hvad der skal bruges til et helt hus.
        God weekend 🙂
        Kh Julie

Skriv et svar

