Dømt ude. Eller faktisk hjemme…

Pis! Vi skulle have haft de kæreste venner og børn til mad og hygge og vin og snak og de-abstinesering. I lyset af min tilstand blev det flyttet til vennernes matrikel. Fordi jeg ikke kunne overskue en skid kl. 12.45. Slet ikke at skulle lave mad til fire X voksne og 3 X børn. Hvor svært kan det være? Jamen, faktisk rigtig, rigtig svært, når hovedet dunker derudaf, og man helt alvorligt overvejer, om det er en hjernesvulst, som trykker og ikke bare er hovedpuden, som er for hård? Så fredags-afslapnings-festen blev flyttet. Hvorefter jeg blev dømt hjemme. Smittefare og den slags. Og trumfen: “Du ser bare ikke frisk ud, skat!” Og jeg har endda været i bad i dag. Pispispispispis….

Så jeg er henvist til sofaen denne fredag aften. Heldigvis er jeg begunstiget med Den unge Dames selskab. Hun synes selv, at nu har hun været ude de sidste mange fredage, så i aften skal der slappes af. Fedest! Så hun får lov til at få magten over fjernbetjeningen. Bare fordi. Og fordi jeg er i bedring. Og fordi jeg har set Køkkenhyggen Hella tidligere med Anna. Det er et fedt børneprogram. Og så har Hella Joof altid nogle fede kjoler på. Også selvom de er lyserøde.

Så nu er det weekend. Skål på det. Med en oliven og en enkelt peanutkugle. Ha’ en god en af slagsen!

IMG_8607

IMG_8606

IMG_8608

2 thoughts on “Dømt ude. Eller faktisk hjemme…

Skriv et svar

