Chill-out tid?

Næ, ikke så voldsomt meget i denne uge. Faktisk synes jeg, at der har været lidt for meget knald på i betragtning af, at det er nu, vi skal bevare og preservere den energi og ro, som vi har opsamlet i løbet af en lang og varm sommer. Da klokken ringede ind første gang til det nye skoleår for mine 2. klasses børn, mine kolleger og alle de andre godt 800 børn og unge mennesker på min arbejdsplads, var jeg fyldt med ro, balance og energi. No shit. Det var jeg. Det føltes fantastisk. Jeg havde besluttet, at den tilstand skulle jeg værne om, huske på det, geare ned, når jeg var oppe og ringe af mængden af opgaver, som skal løses med det samme.

Det er sgisme ikke gået så godt i denne uge. Eller sidste uge. Der har bare været for mange opgaver og problemer, som har skullet løses, sammenholdt med mine egen undervisnings- og klasselæreropgaver. Det har også været tilfredsstillende, fordi jeg har kunnet løse problemerne og gøre kolleger glade. Det har været dejligt at komme i gang og mærke flowet. Men nu ringer weekenden snart på. Den vil være fyldt med selskabelighed; fødselsdage, Cirkusrevy, middage og morgenmadsaftale. Så der er ikke så meget chill-out tid i sigte. Så jeg tærer bare lidt på depoterne, husker på mit forsæt om at bevare den indre ro og få ladet mine energibatterier op igen efter brug. Jeg må få lagt chill-out tid i kalenderen ved siden af alt det andet.

Ka’ du ha’ en god weekend, når du når til den?

IMG_8413

IMG_8421

Skriv et svar

