Bare endnu en helt almindelig søndag…

for de fleste. Men for 2.600 mænd og kvinder var det en ganske særlig dag. Ironman-dag. Derfor brugte vi en del timer med at stå oppe på vejen og klappe og heppe. Her ude i landzonerne er der vist ikke så meget fest, så det gør noget, så vi må jo gøre lidt. Og det er både imponerende og inspirerende at stå og se alle de totalt seje m/k’ere, som kæmper sig igennem de absurde distanser, som de kaster sig ud i. Helt almindelige m/k’ere som du og jeg. Nå ja, og så lige kronprinsen. Som endte med at stjæle næsten hele sendefladen i nyhederne. Jeg kendte et par stykker, som også deltog, gennemførte og velfortjent fik deres jernmands- og –kvindemedalje. Jens/Jensine Almindeligmand kunne godt have fået lidt skærmtid også. Retfærdigvis skal jeg da lige nævne Marianne Hüche, som gennemførte sit første Ironman efter en lang mental og fysisk rejse. Hun blev portrætteret i et fint interview på DR1. Ikke så langt herfra blev der holdt fest. Et par venner, som også bor på ruten her ude på landet “midt i ingenting”, havde et par (andre) venner, som deltog. Og de mennesker kan feste. Også på den non-alcoholic way. De fik også skærmtid. Lige her sådan ca. 3.18 inde i udsendelsen. Helt fortjent for der var gjort noget ud af det.

image

Jeg smuttede selv af sted sent på dagen. I løbeskoene altså. Jeg var egentlig træt, havde lidt med maven. Men hva’? Når der har defilleret 2600 ironmænd og –kvinder, nogle in spe, forbi dig, så har det en afsmittende effekt. I hvert fald på mig. Så jeg bed tænderne lidt sammen, strammede ballerne og kridtede skoene. Og løb en tur på 7 km, som er det længste i laaaaang tid. Det var ikke engang hårdt. Hvis de kan, så kan jeg også. I det små og på den beskedne måde.

IMG_8522

Skriv et svar

