Det ene fører det andet med sig…eller hvordan man kan presse sig selv ved at misse noget.

Nu hvor jeg ikke fik cyklet til arbejde i dag, var det lissom ikke noget, som kunne regulere min indre stemme og anbefale IKKE at løbe en tur efter hjemkomst. Når jeg nu havde kørt de 30 km på fire hjul og i tørvejr. Hunden trængte også big time til at blive rørt alvorligt. Så der var bare ingen vej udenom.

Og heldigvis for det. Jeg havde en dejlig tur i både regn og sol på samme tid, skygge og sol skiftevis i skoven, og jeg løb en tur på lidt over 6 km. Det var rigtig fint, selvom min indre drilleabe sidder på skulderen og hvisker om gode tider i gamle dage. Ja, ja. Gamle dage. Som i 2010, som var lige i går. Når man har nået min alder. Så det skal nok komme. Langsomt, men det kommer. Jeg sveder, jeg løber, og jeg lægger planer. Altså undervejs.

Og der er fordele ved ikke at have så travlt derude på skovstierne. Jeg tager mig altid tid til at hilse på de (få) løbere eller andre, som jeg møder. Jeg opdager egern, som hopper rundt i træerne, jeg når at springe over frøer, som ligger og soler sig på stierne (addd!) uden at skrige for højt, og jeg stopper altid for at nappe et par hindbær på de små stier. I dag fandt jeg brombær. De skal lige have et par solrige dage eller 4 endnu, og så er de klar. De findes på en lille tilvokset sti, hvor der vist ikke kommer så mange. Så de er mine….

Vi havde en god tur. Karla og jeg. Det kan ikke undværes. Også selvom min indre stemme prøver at overbevise mig om det modsatte….

IMG_8478

IMG_8481

IMG_8483

IMG_8486

4 thoughts on “Det ene fører det andet med sig…eller hvordan man kan presse sig selv ved at misse noget.

  1. Hej Katrine
    Det med alderen er lige meget, bare det at du for rørt dig og kommer langsomt igang er bedre end ikke at røre dig. Du har nok ret i at brombær i skoven ikke er helt moden i nu, de for sikkert ikke så meget sol der hvor de gror.
    Jeg fik 2 kg. brombær i weekenden hos mine forældre og i næste weekend er der sikkert det samme.
    Fortsæt med at løbe små korte ture for at undgå overbelastning skader, nu har jeg løbet 5 km. hver 2 dag i en uge og i denne uge øger jeg til 6 km. og øger med 1 km. hver uge efter min skade skal det gå stille og rolig fremad med min træning og ikke få overbelastnings skader, som jeg har fået før fordi jeg syntes det gik så godt og løb længere end jeg burde gøre og blev skadet igen og hvad kan man så lære af det, lade være at træne for meget. 🙂
    Hilsen Søren

  2. Hej Søren
    Godt at høre fra dig igen. 🙂 Du har ret. De er stadig ikke helt klar. Det lyder da herligt med så mange brombær.
    Du har helt ret med hensyn til at være forsigtig og gå langsomt frem. Hvem har ikke hørt om 10% reglen, men man er jo nogle gange lidt overmodig. Både fordi det går så godt, og fordi det ellers går for langsomt. 😉
    God træning og gode løbeture til dig.
    Hilsener fra mig

    1. Hej Katrine

      Ja ikke, det er ikke fordi jeg ikke er her inde men det er ikke altid jeg syntes jeg behøver at smide en kommentar. Ja i denne weekend fik jeg 1,8 kg. Brombær.

      I denne uge har jeg kun løbet 2 gange 5 km. har fået ondt i mit højre knæ, har ondt når jeg starter men når jeg er blevet varm går det fint, når så jeg er færdig og bliver kold begynder det at gøre ondt igen både når jeg går og sidder stille, vil bestille tid hos lægen imorgen.

      God løbe og cykeltræning til dig.

      Hilsen Søren

      1. Tak. Og i lige måde. Jeg håber, at det går over med knæet. Rigtig god bedring med det. Det er jo ikke til at holde ud. 🙂

Skriv et svar

