Wonderwoman i Karlebo?

Eller svinehundenes og tyvenes Nordsjælland? Ja, jeg har fået nok drama og dårlig opførsel for den næste lange periode, mange tak! Ikke nok med at en cyklist bliver kørt ned lige her nede ad vejen, men der er også tyve ved højlys dag her i området. Vi kunne vist godt bruge en Wonderwoman eller anden civil superhelt i et fjollet kostume her i området.

Da jeg skulle over Isterødvejen her i morges i løbeskoene, holdt der en bil med åben bagklap på p-pladsen. En mand stod og “ordnede” noget inde ved stensætningen. Dumping af affald? Det er set før. Næ, han tog sørme sten fra stensætningen, som går hele vejen rundt om St. Dyrehave. Han spottede mig (en nærsynet ser fremragende på afstand), nappede en sidste sten (idiot, jeg står jo og glor på dig!) fik klappet sammen og børstet hænderne af i bukserne og startet sin bil. Jeg var i mellemtiden nået over og fik snuppet et fint billede af bilens nr-plade. Og ganske rigtigt så havde den stakkels forarmede mand, som ikke har råd til at købe sine sten selv, nappet fire-fem sten i forskellige størrelse. For helvede da! Tror han, at det er for sjov, at stensætningen er blevet bevaret siden Chr. 4.-tals tid? Idiot. Den usle tyv kunne have kørt ind på enhver af gårdene her i området og spurgt efter marksten. De har dem i hobetal, og de ville have smidt dem efter ham. Men det kan jo være, at han skulle bruge nogle helt specielle former og størrelser. Og de var jo lidt på display, der på p-pladsen. Idiot! Nå, men jeg har taget billeder af stensætningen nu med huller og talt med en fra Naturstyrelsen, som meget gerne ville have billeddokumentationen. Og nu kunne jeg sgu godt tænke mig lidt ro her omkring!

Nå. Men jeg fik da løbet. En dejlig tur i let regn, hvor jeg ellers havde en stor og meget grøn skov helt for mig selv. Selv dyrene var vist krøbet i flyverskjul. Mit raseri var dampet af, for det er det fantastiske ved løb. Man tømmer hovedet, tænker på en hel masse, som er glemt, når man er nået 3 km længere. Jeg kan mærke lysten til at løbe er vendt tilbage. Jeg har lyst til at få trænet og komme op i gear. En af grundene til, at jeg også var nem at overtale i går – af mig selv – til at udskyde løbeturen til i dag, var også, at mine lårmuskler var så ømme, at jeg måtte bruge armene til hjælp for at komme op af sofaen. How low can you go? Mærkeligt at lige så nedslående en kendsgerning er med til at få mig i gang. Sådan som i gamle dage. Jeg skal løbe 10 km igen, jeg skal ud på de lange ture, og jeg skal løbe lidt flere løb.

Jeg endte turen med at spise vilde sommerhindbær i massevis, inden jeg ramte p-pladsen igen. Lidt sød energi til Wonderwoman, som er gået på pension allerede.

IMG_8220

IMG_8224

IMG_8233

IMG_8231

Skriv et svar

