Cykeldag 7; fra Jejsing til Tønder (12 km)

15. Juli 2013

Ganske rigtigt vågnede vi op til fuglekvidder og en fjern hvisken fra en vindmølle efter at have haft den bedste nats søvn på denne tur. Yngste deltager naturligvis undtaget. Der var ingen tidlige start af bilmotorer, ingen smækken med døre og alle de andre lyde, som ganske naturligt er en del af de daglige rutiner på en campingplads. Og som man vågner langsomt op til. Denne morgen var der bare stille. Sådan en stille morgen, hvor man har lyst til at stå op og nyde en stille kop kaffe. Eller lyst til at blive liggende og kigge ud på morgenen fra teltåbningen.

Vi havde ikke travlt med at komme af sted. Der var heller ikke langt til Tønder, så ingen grund til hast. Så vi havde en langsom morgen, hvor der var tid til at studere kort og tale om denne uges etaper. Anna fik spillet lidt iPad for første gang på turen. Vejret er blevet køligere de sidste par dage. Vi har fundet de lange bukser frem, og i morges sad vi i soveposerne (manden undtaget). Det er blevet lidt køligt i forhold til sidste uges varme og solrige dage.

Men vi måtte jo videre. Der var heller ikke så meget at se derude i Jejsing. Så vi fik pakket alt sammen. Det går efterhånden ret hurtigt; tingene har fundet deres faste plads i cykeltaskerne, og vi kan huske, hvor liggeunderlag, soveposerne, pakkeposerne med tøj, sandalerne, tegnetingene, Trangiasættet, håndklæderne, værktøjsposen og alle køkkentingene skal være.

Videre vestpå og efter kun 12 km ramte vi Tønder. Afvisning til byens campingplads er noget af det første, som man ser. Den er ikke noget at skrive hjem om, det går vist, som det går, man finder selv plads, og så er der fandeme ikke noget TV2 på opholdsstuens fladskærm, så vi kunne få en opdatering på Tour’en. Nu skal jeg ikke lyde camping-sur. Og det er IKKE, fordi der i skrivende stund er en norsk familie med adskillige pubertære youngstere, som enten råber til hinanden eller løber skrigende efter en due, som leder efter krummer på græsset. Og det er ikke fordi jeg kun kan få strøm i opholdsrummet, hvor jeg så også må opholde mig i ladningsperioden. Jeg elsker at campere, jeg tror måske bare ikke, at jeg elsker campingpladser.

Hvorom alting er; den helt aktuelle situationsrapport er, at Anna har fundet en legekammerat, Teit laver dej til pandebrød, og jeg skriver på iPad’en og i Blogpress, fordi der kan man skrive kladder offline. Der er næsten ikke mere strøm, så jeg slutter for i dag.

Skriv et svar

