Lidt om lav-praktiske og elektroniske udfordringer på cykel-camping

Jeg ville egentlig gerne have blogget hver aften om dagens etape på vores cykeltur i det sønderjyske, men allerede efter første dagen er jeg bagud. Det er jo lovende, måske bliver den sidste cykeldag færdig til september. 😉 Aj, not to worry. Jeg er bare stødt ind i de praktiske udfordringer ved at have et par elektroniske aggregater med på en ferie, som ikke tilbyder opladning sådan lige for.

Og jeg er nu ved at skrive mig ind i en længere problemudredning om opladnings-krumspring på cykel-camping. Det må komme senere. Sagen er i sin enkelthed den, at jeg har problemer med at få opladet både iPhone (skal ske 1/døgn) og iPad (ca. 1/hveranden dag). Fotos skal også overføres fra iPhone til iPad, og det går nemmest (=mindst mulig strømforbrug) ved app’en Transfer, som overføres via WIFI. Så er der så bare nogle åbne WIFIs, som ikke tillader overførsler mellem mobile enheder. Altså har det ikke været lige så let og ligetil, som jeg havde forestillet mig.

Men – nu har jeg valgt at dræne udstyret og håbe på bedre service i morgen på næste campingplads. Hæng på. Det kommer nyt. Så længe batteriet ikke er dødt, og stedets WIFI kører. Bare til husbehov.

– Posted using BlogPress from my iPad

Skriv et svar

