I dag går jeg….

I hvert fald om et par timer er jeg at finde på den syddanske kyst, hvor jeg med et par dejlige kolleger og et par hunde går derudaf med fokuseret mål på en fadbamse og indkøb til resten af aftenen fra et sommerhus. For i disse lockout tider trænger vi til et sceneskift, hvor vi ikke skal lufte vores grønne kasketter og stille på til forskellige aktioner. Bare lige i godt 24 timer. Så er vi tilbage til fakkeloptog i forbindelse med byrådsmødet på Allerød rådhus. Men først skal vi strikke, snakke, strikke-snakke, luftes ved vandet, strikke og så drikke lidt vino.

Og det er vist meget godt, at jeg bare skal gå. For efter gårsdagens løbetur var jeg øm i benene, sådan rigtig øm. Turen var ikke lang, men jeg løb med Den unge dame på matriklen aka Andrea. Og selvom hun næsten lige er begyndt at løbe, vejer hun ingenting og har meget lange ben. Nå ja, så er hun også kun 18 år. Manner, hvor skal mor flytte skankerne og komme up in another gear. Men hvor dejligt er det lige, at det er datteren, som får mig af sted? For det er stadig for nemt for mig at lade være. Hvor mærkeligt det end er, tidligere tider taget i betragtning.

Så jeg findes kun i gang i dag. Men glæder mig til næste gang, når hende den langbenene spørger, om jeg ikke skal med ud at løbe. Dernæst mærker min tøven og siger: “Det er bare for nemt at lade være”. Så kan jeg lære dét, kan jeg.

IMG_7034

IMG_7040

IMG_7044

PS. Anemonerne er begyndt at lave tæpper i skovens bund. Bare et tip; smut forbi en skov og pluk dig 100 anemoner…

Skriv et svar

