Ude af min komfortzone…

har jeg været mange gange, mens denne jakke har været undervejs. Jeg har syet hos en dygtig kollega, som er uddannet beklædningsdesigner og –tilskærer. Så for lang tid siden begyndte jeg med at lave mit eget jakkemønster. I denne proces fandt jeg ud af, at jeg arbejder meget, meget langsomt, når jeg er ude af min (kreative) komfortzone. Masser af udregninger, masser af fuldendt forvirring, hvor ingen af delene umiddelbart gav mening, en del tilretning af modellen syet op i stout, dele, som alligevel ikke helt passede sammen, og mig, som ikke havde en fløjtende fis anelse om, hvad der var galt.

Men når alt ender godt… Min jakke er færdig. Syet op i en “rest” jeansstof med lidt stræk i. Den føles så rigtig på. Jeg kommer til at gå den til døde. Jeg skal bare lige finde de helt rigtige oxyderede knapper. Og så skal jeg bare lige af med al overskudsfarven i stoffet….inden jeg sætter mig i en hvid sofa….

IMG_7006

IMG_7007

Skriv et svar

