Test af Geyser løbejakke

For noget tid siden blev jeg spurgt af Jens fra Runforest.dk, om jeg ville være med til at teste noget af de udstyr, som de sælger. Jeg blev lidt paf, fordi jeg jo bare er helt-almindelige-mig, som sjat-og-pjat-løber og skriver lidt om det. Og smigret, fordi det jo ofte er de meget læste og velbesøgte blogs, som bliver tilbudt alt gearet og lir’et. Så selvfølgelig gad jeg godt, reklame und alles til trods, og fik i ugen tilsendt en løbejakke fra Geyser, som jeg så skulle teste. Det er da rigtig cool og fedt at bare få tilsendt lidt nyt udstyr og så få mulighed for at ytre sin uforbeholdne mening om det. Jeg havde bedt om en str. L, for det er mine andre løbejakker fra Nike og Craft.

IMG_6889

Første oplevelse; stoffet føles rigtig lækkert, blødt og ingen skarpe folder, når den pakkes ud. Sort – tjek. Næste punkt er pasform; argghhh, jakken sidder i str. L lidt for stramt til mig efter min mening. Det føles som en str. M. Gode råd er nu dyre. Jakken skal jo luftes. Yes; Andrea skal ud at løbe efter mig, og jeg får hende overtalt til at prøve den. Retfærdighedsvist skal jeg lige sige, at det ikke krævede megen overtalelse. Hun er normalt en str. S eller en M, hvis hun vil have tingene løsere. Og så var denne jakke helt rigtig til hende med en trøje under.

IMG_6901

Efter Andreas tur i skoven, blev jakken også godkendt, og den er hængt klar til næste tur. Den passer hende godt. Det er en anbefaling i sig selv, for hun har ikke gidet at løbe i jakke før. På mangelsiden bemærkede vi begge, at jakken mangler sidelommer og/eller en lomme bagpå. Der er kun en lomme på brystet. Og der kan man ikke have iPhonen. Den er for tung at have deroppe. Og så knækkede den ene sideelastik, da den skulle strammes.

IMG_6896

IMG_6895

IMG_6898

Men ellers en jakke i et lækkert materiale, som jeg klart vil foretrække i forhold til min ældre model fra Nike, som er i noget hårdere nylon-noget. Men lommerne mangler. Hvis man er afhængig af sådanne. Og de, som ikke har brug for lommer, vil sikkert synes, at det er fedt uden. Så er der ikke det ekstra stof til at fylde. Pasformen i øvrigt er fin til kvindefiguren; let taljeret model, så den sidder, hvor den skal. Nu blev jakken jo ikke udsat for større udfordringer end mine hofter og brystmål, så den får et par kommentarer med på vejen, når den har været ude i lidt regnvejr og andre vejrudfordringer.

2 thoughts on “Test af Geyser løbejakke

  1. Herligt sådan at blive test løber 🙂
    Jeg løber også rigtig meget og man finder hurtigt ud af hvad der er godt og komfortabelt :o) Ønsker dig en rigtig fin aften – hilsen OddStyle

Skriv et svar

