Brunt i brunt til forår….

I eftermiddags sad jeg i et lunt lille hjørne på den ene terrasse med min Kindle. Jeg er i gang med Sonate for Miriam af Linda Olsson. En beskrivelse af, hvordan foråret når en lille svensk ø og på ingen tid får forvandlet alt det grå granit og brune flader til varme og strålende sten og grønne græsarealer, synes egentlig at passe meget godt til forårets ankomst i år. Lige pludselig er det her. Og i hvert fald her hos os er løgvæksterne først ved at folde sig ud nu. Græsplænen er fortsat brun i brun, og jeg venter spændt på, at den pludselig skifter farve. Underfundigt som en beskrivelse i en bog kan give et intensiveret blik på det hjemlige udsyn.

Men brunt i brunt var landskabet også omkring Snekkersten på lørdagens løbetur. Løbelilly og jeg havde sat hinanden stævne til en tur på 8 km. NU skulle vi se at komme ud på de længere ture. Igen. Vi er begge skadesfrie og ved godt humør. Vi endte på en 7,5 km’s tur, og jeg var godt træt i knæene. Men eftersom jeg ikke mærkede mere til det og ikke var øm i dag, skal jeg vist bare se at hoppe ud af min komfortzone lidt oftere. Piv piv!

Men manner, hvor er alting brunligt stadigvæk….

IMG_6894

IMG_6892

Skriv et svar

