Forår? Yes! Med nattefrost.

I dag var bare en ud af en lang række af solrige dage, som har fulgt de frostsikre og stjerneklare nætter. Efterhånden måtte skovstierne da været tøet blot en smule op, så jeg smuttede af sted med hunden for at udforske. Endda i helt nye løbesko. Forår, nye sko, du ved? Sådan at få indviet et par helt nye sneaks, når skovstierne er mest sumpede og lumske. Så de efter turen ikke ser helt så nye ud. Sådan holder op med at skrige: “Jeg er helt ny og lige out of the box”. Ligesom bæreren.

Hold kæft, hvor var det dejligt. Vintertight’sen blev hjemme, en langærmet T og en jakke var nok. Intet pandebånd, ingen handsker. Det hele er bare lidt nemmere og lidt lettere, når solen brager ned, og man glemmer alt om nattefrost og snevarsler. Skoven så fantastisk ud, der var lidt sne, der var meget sne, og der var ingen sne; alt efter stiens beplantning og verdenshjørnevending. Jeg mødte et par glade og forårskåde specialskolelærere og et par af deres elever, som var glade for en lille snak og hilsen på hunden, det var bare en af de rigtig gode ture i skoven.

Min tur? Den gik godt. Ikke så langsomt, så jeg synes, at jeg bare skal tages ud bag laden og have boltpistolen, men i et tempo, som giver håb. For NU er foråret her, jeg har nye sko, solen er fremme, det er lyst i lang tid, og mine knæ spiller med. Yay!

IMG_6820

IMG_6802

IMG_6812

IMG_6816

Mine foretrukne strækninger var den uden sne. Karla synes, de strækninger med masser af sne var for fede. Surprise!

2 thoughts on “Forår? Yes! Med nattefrost.

  1. Forår – ja tak! Vi trænger så gevaldigt. Jeg glæder mig også til at udforske skovene i løb igen når jeg har sluppet mine sidste influenza-symptomer. Skønne billeder du altid krydrer din blog med 🙂

    1. Tak. Dejligt at du nyder billederne. Det går ikke uden. 😉 Jeg håber, at du har sluppet helt af med influenzaen. Den har været en tuff en i år. 🙂

Skriv et svar

