Ahhh….fridag

I dag har været en fridag. Sådan på den overraskende måde. Lige pludselig var den der med en lille uges varsel. Egentlig meget godt for så har jeg ikke nået at planlægge alle mulige ting, som skulle nås i løbet af lige i dag. Når nu ugen har været så travl med featureuge, Guatemala, piñatas og bålmad.

Sådan en fridag er dejlig. Når det mindste barn er kørt i skole, når den unge dame på matriklen og vores tyske beboer er kørt til stationen og resten af 1.T og alle deres tyske besøgende, som alle skal til Sverige i en bidende kold vind, og der er faldet ro på. Så mødes man (jeg) af et uafryddet morgenbord, som lige får mine arme til at falde ned.

IMG_6576

Men kun for et enkelt øjeblik. For bordet er hurtigt ryddet, og mens jeg får tændt op i brændeovnen tænker jeg på, hvor heldig jeg er. Jeg har et arbejde, som jeg er virkelig glad for, som giver mig energi, og ovenikøbet har jeg så en fridag, sådan midt i det hele, på en dag, hvor solen snart skinner. Yay!

Skriv et svar

