Jeg i live….

Der har været så stille herinde, at man skulle tro, at jeg var faldet i en brønd. Det er jeg ikke. Jeg har bare haft alt, alt for travlt med mit arbejde. No shit! Uagtet hvad de siger og skriver i medierne om lærernes arbejdsbyrde. Nu kan jeg jo egentlig kun tale for mig selv, hvis det skal være helt korrekt, og jeg skal hilse og sige, at der er ikke mere at gi’ af.

Så udover et par aflyste aftaler, for mange søvnige morgener, hvor et koldt brusebad var det eneste, som fik mig vågen, aftener uden andet overskud end til at være halvt liggende i sofaen med fjernbetjeningen inden for rækkevidde og alt for lidt energi har jeg da trods alt:

Lavet lidt mad, fejret en 18 års fødselsdag i flere omgange, lavet maintenance på mit cykel, været lidt skvattet, læst en del, cyklet, strikket, syet, passet en monsterstor hund, været i Københavnstrup, drukket uanede mængder the og kaffe og lykkedes for første gang med at bage et rugbrød, som familien gider spise, imens jeg mærkeligt nok ikke savnede bloggen.

IMG_6474

IMG_6353

IMG_6480

IMG_6441

IMG_6365

IMG_6400

IMG_6388

IMG_6433

IMG_6432

Og lige om lidt er det forår….

4 thoughts on “Jeg i live….

  1. Jeg tror ikke folk, som ikke har prøvet at undervise, er klar over hvor meget forberedelse det kræver, og hvor drænende det er.
    Jo selvfølgelig er det også givende at vise vejen til større viden. Men det suger helt vildt at være 100% på 100% af tiden.
    Derfor kan man kun være så nærværende, som det kræves for at være en god lærer, hvis der er tid til ordentlig forberedelse, og hvis man har tid til at lade op mellem “kontakttimerne”.

Skriv et svar

