It feels soooo good…..

Om det er en blanding af lange arbejdsdage, som er fyldt af mange og forskelligartede opgaver, som får min hjerne til at rotere, iblandet min længsel efter lysere og varmere tider, og til sidst tilsat lidt drømmeri om den kommende sommers oplevelser og feriedage, ved jeg ikke. Men faktum er, at jeg på samme tid kigger tilbage på forrige sommers oplevelser og steder og fremad mod, hvad jeg håber, foråret og sommeren bringer af udendørsliv. Det føles såååå godt. Så du har lige klikket ind på endnu en smuttur tilbage….til sol, korte bukser, genoplevelser, glædelige gensyn  og masser af tid.

Sidste sommer var vores første stop på turen München. Min hjemby i 8½ år, som jeg ikke havde besøgt siden afrejsen tilbage i 1998, hvor hjemmet blev pakket i en container og en Passat. Når man har boet i udlandet i så mange år OG på samme sted, efterlader man noget af sig selv. Minder, tid, stunder med gode venner, som bliver. Samtidig bliver man foruroligende hurtigt hvirvlet ind i den daglige, danske trummerum, når man er hjemme igen, blandt familie og “gammelt” netværk. Efter alt for kort tid synes udlandsårene at være langt, langt borte.

DSC05680

Jeg havde blandede følelser om at skulle tilbage igen. På den ene side glædede jeg mig for vildt til at se et par veninder og deres familier igen. Venner, som havde været de tætteste og vores netværk i alle de år, men som jeg mistede forbindelsen til i løbet af nogle år. En skilsmisse og en hel del år havde skilt os. På den anden side vidste jeg ikke, hvordan jeg ville reagere på at være tilbage. Ærgrelse over at være taget hjem? Føle mig helt fremmed? Ingenting? Og så det lavpraktiske; kunne jeg genkende det hele og bare finde rundt? Huske?

Det var fantastisk at være tilbage. Så glædeligt at se gamle venner og deres – nu – store børn igen. Deres (nye) hjem. Og bare føle at det ikke var mange år siden sidst. Mærke at det føltes rigtig godt og rigtig bekendt. Efter næsten 13 år. Det bliver ikke sidste gang.

Og nu: billedspam…..

DSC05686

DSC05674

DSC05678

DSC05687

DSC05713

DSC05727

DSC05737

DSC05728

DSC05845

DSC05875

DSC05887

DSC05916

IMG_3381

IMG_3399

Skriv et svar

