Gode energi-rier…

Jeg kan ikke bryste mig af at få skrevet særlig meget i øjeblikket. Jeg ved faktisk ikke hvorfor. Tidligere trak en strøtanke, et billede, som jeg havde taget i løbet af dagen eller en oplevelse mig til tastaturet, og historien og indlægget fandt hurtigt sin form alt efter mit humør og mentale tilstand. Jeg har ikke haft mere travlt end vanligt, jeg har endda haft to barns sygedage, som smuldrede imellem mine fingre på en sivende måde, og jeg har ikke rigtig fået lavet noget ekstra. Tror jeg. Sidste uge er faktisk lidt tåget, og jeg må slå tilbage i kalenderen for at huske, hvad jeg har lavet de forskellige dage. Sådan er det af og til. Og i denne forgangne uge. Tanker om snigende demens og andre dårligdomme hvisker, men dem får jeg hurtigt has på. Det er sikkert bare den der overgangsalder-noget, som sniger sig ind på mig og kommer så meget mere til udtryk, end man kan forestille sig.

Men i dag – på ugens koldeste dag – havde jeg fået en aftale i stand om en løbetur oppe ved kysten længere nordpå. Da temperaturen havde sneget sig op på –10 gr., smutttede jeg nordpå til sol, nogle km eller godt 6 i det kolde vejr og i det bedste selskab.

IMG_6105

Løb, snak, selskab, et kig på Øresund, efterfølgende kaffe, Skyr, hjemmelavet müsli og frugt. De timer behøver jeg ikke at kigge i kalenderen for at huske. Dem kan jeg suge på de næste par dage….

Skriv et svar

