Ude af min comfortzone på alle fronter…

Den sidste uges tid har budt på mange gange ude af min comfortzone-øjeblikke og –stunder. Jeg har haft travlt, på arbejdet og herhjemme. Yngstepigen har haft fødselsdag, og hun blev fejret. Fejret godt igennem i tre dage med tre forskellige gæstelister. Det lyder pompøst, det var det ikke; det var bare hygsomt, nært og dejligt, og den sidste gang udenfor med bålmad for en masse unger. Der er ligeledes meget at se til på arbejdet; efterhånden synes jeg ikke, at jeg kan tillade mig at have et par hobbier. Jeg kunne sagtens bruge al min vågne tid på skolearbejde. Det vil jeg bare ikke. Så på bloggen er der stille. Lige nu.

Her til morgen bragte jeg mig selv helt frivilligt ud i den helt store un-comfortzone. Jeg valgte at bruge mine ikke-skemalagte arbejdstimer denne morgen til at løbe en tur. Som i lidt i kl. 8, når det lige er blevet lyst. Jeg trak i løbetøjet i det øjeblik, jeg stod ud af sengen, og kendere vil vide, at så kommer man af sted. Det er tæt på uudholdeligt, hvis man må afklæde sig løbetøj, som ikke er blevet svedigt. Så dén taktik giver (næsten) automatisk det første og svære skridt ud af døren.

Resultatet var en fanastisk tur i skoven i morgendisen. Eller disen havde lige sluppet, men det lyder godt. Jeg løb let og ubesværet og blev kun bragt til korte stop, hvis hunden krævede det. Endomondo belønnede mig for min usædvanlige indsats og udførelse; den lagde lige 800 m til min tur og dermed et par fabelagtige og aldrig-før-set km-tider. Der var lige godt 20 sek. hvor jeg alvorligt overvejede, at det kunne være rigtigt. Jeg følte mig jo flyvende i dag. Not. Tjekkede lige rutens længde fra en tidligere tur.

Men det var en fed tur alligevel….

IMG_5335

2 thoughts on “Ude af min comfortzone på alle fronter…

  1. hihi hvor skriver du bare godt 🙂 Man føler dig dejligt overskudsagtig resten af dagen, når man dyrker motion tidligt på dagen.

Skriv et svar

