Nye (løbe)spor…eller hvordan man kan få presset en lille tur ind i en travl dag.

Stort ønske: 30 timer i døgnet. Så ville der være tid til det hele. Sådan som det ser ud lige i øjeblikket. Der er ikke tid til meget mere end arbejde og pligter. I dag var fyldt op. Men jeg smed løbetøjet i en taske i morges, da det ikke gik at skulle cykle til arbejde alligevel, da jeg skulle bruge fire hjul, flere km og tid efter arbejdstid. Jeg tænkte, at jeg måtte kunne nå en lille tur rundt i området omkring skolen, i mellem mine forskellige “sets”.

Jeg kom af sted. Det var lige ved at smutte for mig, men igen; jeg vil ikke kunne holde mig selv ud, hvis jeg ikke kom ud. Jeg tog en sikker runde. Ad grusveje, lange lige veje med en del trafik, i modvind og i medvind, masser af udsyn til marker og 5,2 km i kasse. I god fart. For mig og i forhold til de mange sidste ture i en bakket skov og med hunden på line og i fri dressur. Asfalt er bare hurtigere at løbe på.

Tilbage på arbejdet og klar til næste runde undervisning. Denne gang af kolleger. Godt nok delvis i løbetøj, da jeg havde glemt t-shirt og rene sokker. Men hva’ – jeg lugtede ikke. Ikke endnu. Smiley, der blinker 

IMG_5261

IMG_5262

Skriv et svar

