Al Jarreau tribute

Kender du Al Jarreau? Jeg gør ikke. ‘Altså ved hvem han egentlig er. Jeg har bare lyttet, sunget med på, kysset til hans sange. Hans sang har været en stor del af min ungdom. Han er fulgt med over i min voksendom. Ikke mange vidste, hvem han var. Jeg løber til hans stemme, jeg cykler til dem, og de kan stadig få mig til at svinge røven og resten af kroppen. Han er jazz, pop og R&B. Han – og hans stemme – kan det hele.

Han synger i København lige i overmorgen. Jeg har købt billet, for lang tid siden, med Løbemusen og min svoger.

http://youtu.be/1RWW6XYQAfM (et enkelt link, fordi indlejringen ikke virker)

Ok, der er en mulighed for at blive skuffet. Manden er 72 år gammel, hans hjerte har altid brændt mest for jazz’en, vi andre hoppede med på hans vogn, da han boomede i pop-R&B-genren, og det er stadig de numre, som får mig til at smile og jinge med på valsen. Jeg er i en tilstand af glædelig spændthed….

PS. Når jeg ser et interview med ham, synes jeg egentlig, at han er ret speciel. Sådan på den freakede måde…

5 thoughts on “Al Jarreau tribute

  1. Åhh, hvor skønt, det er også lige musik for mig..det bliver sikkert en fantastisk oplevelse 😉

  2. Al Jarreau udgør også en del af soundtracket til min ungdom – jeg glæder mig til at høre om koncerten. Rigtig god fornøjelse

Skriv et svar

