Enhver start er en god start…

Sådan en headline kan indeholde alt muligt lovende, alt efter hvem du er, og hvad du tænker.

Jeg har haft en god arbejdsdag. Sådan en, som en af de usædvanlig gode. Hvor alting klapper (og det, som ikke klapper, når jeg ikke at opdage), jeg får energi i stedet for at tappes for energi, jeg mindes om ting, som var, som jeg rent faktisk har indflydelse på, og som jeg kan være medvirkende til at få til at opstå igen. Hvor mine elever-børn bare kører derudaf, er glade, næsten konfliktfri, og alt spiller op i en højere enhed. (Mit eget ordspil).

Den næste start:

IMG_5227

Mine fødselsdagsgaver har jeg holdt for mig selv. Lidt ligesom fødselsdagen fordi jeg havde et problem med at fylde 50. Men jeg fik en ring. Af min mand, som ikke er min mand, men min kæreste, fordi vi ikke er gift. Men jeg synes også, at jeg er for gammel til at sige, at Manden på matriklen er min “kæreste” og ikke min mand. Men vi er ikke gift. Men jeg har fået en ring af ham. Fordi jeg ønskede mig en. Og han researchede og fik råd og gik på indkøb. Og faldt over den her, som er blevet rettet til, så den passer min finger. Nu skal min finger og hånd bare vænne sig til at have smykker på igen. Det er mange år siden….

Jeg var ude at løbe en tur i går. Og det er fandme en start. Igen. Det går langsomt, det accepterer jeg, men det er ligesom benene bare ikke vil op i tempo efter min lange skadespause-on-and-off. Det er ok. Tror jeg nok. Men min aldersangst bouncer mig hele tiden…. For jeg er virkelig øm bare et par timer efter en petit tour på knap 6 km. Jeg kan ikke mærke det dagen efter, men i løbet af aftenen….Mand! Jeg er slap. En god start, fordi jeg har været i løb i denne uge og ikke mærker til noget knæ eller ankel.

IMG_5226

Sidste start: No sweat – jeg er fyldt 50. Men så vendte mine nattesvedeture tilbage. Om det er menopausens monster, som stiller skarpt, fordi jeg har rundet et magisk tal, ved jeg ikke. Men faktum er, at jeg sover herre-dårligt pt. Sved, opvågnen, tidlig vågnen, bekymringer, you-name-it-it’s-there-in-the-middle-of-the-night… Ikke en god start på 50’erne….

Men når jeg tænker over det. På søndag skal jeg ind og se og høre ham her. Han er meget ældre end mig, og han er så meget i gang. Stadigvæk. Dét glæder jeg mig til….Hvem? Kender du ham ikke? Nå… ej, men jeg er også lidt gammel og havde en lidt mærklig musiksmag som ung. Men han er god. Prøv at hør’…

http://youtu.be/iT6uDBi_vtc

Skriv et svar

