Weekend, weekend, weekend…eller hvordan jeg ikke har lyst til at spilde tiden.

Så er weekenden skudt i gang. Med et gedignt haglvejr i løbet af natten efterfulgt af den bebudede kulde. Træernes blade har krummet sig sammen, og bilen i indkørslen ser forfrossen ud i sit hagldække. Indenfor er vi kun 2/5 af matriklens beboere, som holder skansen. Resten er på weekend forskellige steder i Nordsjælland. Det er godt, for vi to er ikke helt på toppen. Den mindste er ved at være helt oppe igen efter et par dage med høj feber, og jeg drøjer stadig med en stor trang til bare at trække dynen over hovedet og overgive mig til en massiv omgang sløvsind. Der sker ikke så meget her. Influenza-ondt i nakke og hoved har næsten overtaget, og det er træls og spild af tid. Når der nu er så meget, som jeg gerne vil nå.

Nullermændene samler sig, der er ting, som skal sys, hækles og strikkes, en udskudt løbetur, som skal indhentes, en efterårssmuk skov, som skal udforskes, vasketøj, som skal tøjles, noget arbejde, som skal laves og forberedes, en hund, som trænger til massiv motion, og en julegaveproduktion, som skal skydes i gang. Så ser du, jeg har ikke tid til den her slattenheds- og søvntrangstilstand. Vel?

Noget er dog ordnet for mig. Min mor tilbød at hæfte alle enderne på de godt 70 lapper til mit overmodige projekt, som er færdige med første omgang. Det er allerede gjort, og det i ekspres-tempo. Hurra for hende! Så jeg kan roligt hækle videre…og det kan jeg jo egentlig godt, selvom jeg sidder begravet i tæpper og puder i sofaen.

God weekend derude!

IMG_5188

 

IMG_5189

3 thoughts on “Weekend, weekend, weekend…eller hvordan jeg ikke har lyst til at spilde tiden.

  1. God bedring med dit sløvsind :-). Kan jeg ikke få opskriften på det der tæppeværk du er ved at hækle? Jeg kunne godt bruge et stort projekt til at fylde op i de kolde vintermåneder.
    Knus fra Gitte

    1. Jeg har købt opskriften til lappen hos Yarnfreak.dk. Den koster 25,- kr online, så vidt jeg husker, men jeg synes, at jeg har set den hos Lutteridyl.dk også. Jeg hækler i bomuld, fordi det skal være et sengetæppe, men hos Yarnfreak er det hæklet i uld (Kauni) til et slumretæppe. Sådan tror jeg også, at jeg ville prioritere. Jeg hækler bare løs nu. Min første hovedregning sagde, at jeg skulle hækle ca. 150 lapper, men jeg tror nu, at jeg skal lidt højere op i antal for at få dækket en seng/madras på 90×200. Vi får se.
      Men det er et hyggeligt arbejde. Som tilmed kan tages med overalt.
      Rigtig god fornøjelse. Og du spørger bare igen.
      Knus herfra

Skriv et svar

