Den er her, før vi ved det…eller et forsøg på at være på forkant. Igen igen…

Sidste år gav jeg op på pakkekalenderræset. Pgra. af det forrige års strabazierendes oplevelser og manglende evne til at finde på-agtigt. Nu må ingen tage det ilde op, at jeg omtaler det som –ræset, men jeg har bare aldrig været god til at finde en masse små gaver, som oftest var en gang små plastik dimsedutter eller lignende, som ikke holdt legeværdien særlig lang tid, hvorefter de blev smidt ud. Med undtagelse af Hamaperler. Men det bliver også kedeligt på dag 5 at få en ny pose med en ny farve…

Sidste år opdagede vi Shane. Og især og allermest hans byg-selv julekalender. Det var den største succes. Fra day one. Som var lige ved at smutte for os. For vi havde gået og luret på den i den lokale Kvickly, hvor der var maaaasser af kasser med alle herlighederne. Og jeg hader at købe julekalenderne for tidligt. Hvor skal de opbevares? Hvor har jeg rent faktisk lagt dem? Nå så vi ventede, og pludselig var der ikke flere tilbage. Dvs. den sidste blev taget for næsen af Manden på matriklen, som kortvarigt overvejede at flå den ud af forældrenes favn. Men eftersom børnene var med, kom han på bedre tanker, inden nogen ulykke eller bare en yderst pinlig episode skete. Derefter dirigerede jeg ham rundt i vores del af Nordsjællands Superbrugser og Kvickly’er. Indtil han til sidst fik en Shane Box. Mission accomplished. Dagen før.

Det vil ikke ske i år. For nu er Shanes Byg-selv julekalender bestilt online. Så skal jeg bare huske, hvor det er den bliver gemt. For der er jo lang tid til den 1. december…

IMG_4706

One thought on “Den er her, før vi ved det…eller et forsøg på at være på forkant. Igen igen…

Skriv et svar

