En forblæst tur langs Vesterhavet…eller endnu en første gang.

Første gange skal man samle på. Selv når man er fyldt 50. Jeg fik endnu en af slagsen i løbet af efterårsferiens ophold på Henne Strand. En løbetur langs Vesterhavet. Manner, hvor det blæser. Den der regel med at skulle tage modvinden på vejen ud, lyder jo yderst fornuftig, men jeg valgte at løbe nordpå med vinden i ryggen. Jeg var nærmest flyvende, vinden var hjælpemotor, og luften var frisk. Man tror jo, at man kan rigtig meget, når hele maskineriet kører, og der er skjult hjælp. Jeg anede nok, at det ville blive en sej tur tilbage, men jeg havde en backupplan; at tage en af de små stier op gennem klitterne og gennem sommerhusområdet tilbage til hotellet. Sådan blev det også.

Da jeg vendte næsen mod vinden, var den til at holde ud og løbe op mod, men efter et par km fortrak jeg alligevel op igennem klitterne og løb på asfalt og grus resten af vejen tilbage. Herlig tur. Jeg elsker at løbe langs havet. Man glemmer sig selv og alt andet, end bølgerne, som denne dag lavede skumsprøjt og brusede med masser af kraft.

IMG_5036

IMG_5047

IMG_5043

IMG_5052Det var næsten at som løbe på Dueodde til Etape Bornholm. Men der var ingen tilskuere denne gang….

IMG_5054

IMG_5055

IMG_5062Hotellet i sigte. Kun over broen over Mølleåens sidste løb mod Vesterhavet.

IMG_5063Mølleåens (den jyske) udløb i Vesterhavet.

IMG_5065God tur. God vind. Varmt bad ventede inden aftenens middag. Ikke dårligt.

4 thoughts on “En forblæst tur langs Vesterhavet…eller endnu en første gang.

  1. Det lyder også skønt med sådan en løbetur langs med Vesterhavet og sikke nogle flotte billeder du fik taget undervejs.

  2. Uhh, hvor lyder det dejligt. Kunne næsten få en inkarneret ikke-løber som mig til at løbe, når Vesterhavet gider spille makker. 🙂

    1. Prøv det! 😉 Smukke omgivelser kan gøre rigtig meget for at komme i gang. Og du ser med garanti bedre ud bagefter….Iltningen af hud, blod og hele kadaveret. 😉

Skriv et svar

