En insisterende løbemakker

På gårsdagens tur (day 2) i mit 10K-program med min nye makker Jeff Galloway lærte jeg noget nyt. Programmet går jo ud på at komme op i distance (og med tiden vel også i tempo) ved at mikse mellem løb og gang. Min indstilling i programmet er 2½ min løb efterfulgt af 1 min gang. Det har jeg baseret på min nuværende ca. km-tid.

Det fungerer rigtig godt for mig, for jeg kan se, at min gennemsnitlige tid er højere, end når jeg bare lunter derudaf med selvindlagte gå-pauser, oftest op af bakkerne. Jeg løber også hurtigere i løbepassene, så alt i alt må jeg jo indrømme, at det slet ikke er en skidt idé for mig med løbe-gå-intervaller. Og ham Jeffs kommentarer ud

IMG_4865

IMG_4874

Min favoritsti er næsten forsvundet ved den østlige kant. Vandet fra søen trækker længere og længere op over sporet. Medmindre vandmængden bliver mindre, og det regner mindre den næste måned, kan man kun passere på mountainbike. Øv. Den sti er en af mine bedste stræk i skoven. Helt uforstyrret (hende her kender den) og med en fin udsigt, når man løber rundt om søen.

3 thoughts on “En insisterende løbemakker

  1. Dejligt at det fungerer godt med dit løbeprogram. Gåpauserne minimerer også risikoen for skader af løbet, så det er slet ikke værst. Vandet har også erobret en af mine yndlingsstier i skoven øv…

    1. Skal vi ikke bare håbe på tørvejr i en periode, så vandet kan trække sig tilbage? 😉 Det er fint med mig med gåpauserne også. Jeg går jo ind imellem alligevel, så… 😉

Skriv et svar

