Et aflyst indlæg, som alligevel bliver skrevet…

Jeg havde egentlig besluttet, at jeg var for træt, havde for ondt i halsen og var for slap og ør i hovedet til overhovedet at kunne skrive noget, som du måske ville finde interessant at læse. Men så blev der ro omkring mig; Den unge dame pakkede og smuttede en smule mere sydpå for aftenen og natten, inden hun i morgen tager på efterårsferie med sin far og Den unge mand på matriklen til Barcelona. Dét har hun glædet sig meget til. Så måtte Manden på matriklen overgive sig til skidte bakterier i maveregionen eller måske en virus og gå i seng. Så faldt Yngstepigen i søvn i mit skød i sofaen, og lidt efter kunne så jeg endelig smutte af sted med hunden på hendes aftentur. Og så var der ro her i huset. Helt ro, som der ellers kun er, når jeg er alene hjemme. Det sker sjældent.

Den endelige ro rammer mig helt – og igen – om godt 15 timer. Så har jeg nemlig efterårsferie. Den er tiltrængt, og den skal nydes og bruges. Da det gik om for mig, at den faktisk lå lige om hjørnet, faldt der ro på mig. Der har været lidt for meget fart på og for mange tusind ting at forholde sig til den sidste tid. I morgen skal jeg bare lige ud og løbe med mine 22 1. klasses børn i et par timer eller deromkring.

Jeg smugtrænede stængerne i går. De løb egentlig fint. Det var mere halsen, som ikke gad lege med. Men rundt i hundeskoven tæt på min mors nye bolig kom jeg sammen med hunden. Tiltrængt tur for to, som trængte. Så jeg løber lige lidt i morgen, og så går jeg fandme på ferie. I en hel uge. Yay! Nå, men jeg fik skrevet. Om det blev interessant overlader jeg til dig om at vurdere.

IMG_4749

Skriv et svar

