30-års jubilæum

Ikke mit, men Skolernes Motionsdag har 30 års jubilæum på fredag. Jeg har været med de sidste 10 år, og på mit arbejde – min skole – løber vi, cykler eller ruller. Men langt de fleste børn løber. Sådan er det bestemt; vi tilbagelægger så mange km som muligt hvert år. Alle børn kender det og glæder sig til dagen. De fleste altså. For selvfølgelig er der nogen, som hader udsigten til at skulle slæbe sig rundt på enten en 1,5 km eller 3 km rute. I løb. Men langt de fleste lægger sig i selen og vil slå deres egen rekord fra året før.

Selvfølgelig har jeg også arbejdet med mine 22 små. De sidste par uger har vi øvet ruten, og i dag blev det sidste træningsgang, hvor de skulle løbe så mange runder på ruten, som de kunne nå. Bagefter evaluerede hvert barn på sin præstation og satte et mål for fredagens løb. Det bliver fra 5 km og til 15 km, alt efter hvordan det så går for hver enkelt på dagen. Mon ikke jeg kan få løbet en små 10 km, mens jeg hepper og holder i hånd og opmuntrer? Det plejer jo at være den hyggeligste dag i løb….

Skal du med dine børn ud at løbe på fredag? Hos os er forældrene nemlig mere end velkomne til at deltage.

One thought on “30-års jubilæum

Skriv et svar

