Smag eller behag…..eller hvordan jeg (også) elsker at tilbringe en lørdag.

Så er Berits Syskole up and running igen. Efter en lang sommerpause er vi i gang igen med vores mønsterkonstruktioner og –tilretninger. Efter en succesfuld prøvekøring i maj med en lørdagsudgave har vi valgt at mødes nogle lørdage i en 4-5 timer med maskinpark, stof, gode idéer og især Berits kompetencer og kvalifikationer. Det sidste er vi dybt afhængige af. Og dybt taknemmelig over, at hun stiller sig selv og alt det andet til rådighed for os. Og hun huser os, med overlock, strygestation, mønsterpapir, evindelig hjælp og tålmodighed og hele stuen.

Jeg har været doven og har ikke nået ind til Hvidberg. Så jeg syr min første jakke i MIT mønster i noget jeansstof, som jeg havde liggende. Så må den lækre blazer i det lækre stof vente til jeg kommer til staden. Uanset min manglende forberedelse var det en lørdag, hvor der sys, grines, arbejdes på modeller og mønstre, snakkes og bare nydes. Iblandet lidt god frokost i selskab med familien, som bare accepterer, at vi invaderer deres lørdag og deres område.  Jeg havde Yngstepigen med, da hendes far skulle til bisættelse på Bornholm, og Den unge Dame smuttede et smut til Sydsjælland. Men Anna pakkede sit igangværende broderi og en malebog, og så var vi flyvende.

Achtung! Som et resultat af min begejstring billedspammer jeg…..

IMG_4690

IMG_4692

IMG_4694

IMG_4696

IMG_4698

IMG_4712

IMG_4713

4 thoughts on “Smag eller behag…..eller hvordan jeg (også) elsker at tilbringe en lørdag.

  1. Elsker at se billeder – fantastisk. Kan godt huske da du 1. gang skrev du var i gang med jakken. Glæder mig til at se det færdige resultat. Knus Julie

    1. Jeg elsker også at se billeder. Det lægger ligesom lidt til teksten. 😉 Og jeg ser frem til at vise noget jakke. Forhåbentlig går der ikke så lang tid…
      Knus 🙂

Skriv et svar

