Beware–the times they are a-changin’…

Det bliver de nødt til. Så jeg kommer ud og får løbet noget mere og noget længere. I anden anledning kørte jeg i bil i fredags af en af mine 10 km ruter rundt på vejene her i mit hood. Sådan helt ude, hvor to biler kun med nød og næppe kan passere hinanden, og hvor vejen går op og ned, forbi marker og folde, med kig til horisonten. Jeg kunne mærke savnet over at kunne løbe der. Bare tage skoene på og mærke, at benene trængte til asfalt og snoede veje i landevejsland. At være i stand til at løbe den rute, som man trænger til og ikke være begrænset af en kort distance, fordi formen ikke er i top.

Det batter simpelthen ikke i løberegnskabet med mit morgenløb med elever, som nu kun er om fredagen og så løb med 1. klasse mandag morgen. For det er hvad det bliver til pt. Og det er ikke godt nok. Så noget skal der ske. Mit knæ har opført sig fint, anklen holder, så det er ingen undskyldning for at få prøvet delene af. Den kode, som jeg skal have knækket er, at jeg skal ud og løbe, selvom jeg har cyklet hjem. Og måske ud, så jeg egentlig har fået en del motion dén dag. Og når jeg nu tænker efter, er der en kode til, som skal knækkes: Jeg har ikke lige et mål. Et løb lige om snart, som er det, som får mig ud af døren.

I morgen starter en ny uge. Jeg skal ud og løbe, skal jeg. Yay!

IMG_4059

Skriv et svar

