At kaste sig ind i kampen…

Så er morgenløb på min arbejdsplads startet igen. Min kollega og jeg skal igen løbe med de elever, forældre og kolleger, som har lyst. Vi løber hver tirsdag og fredag inden skoledagens begyndelse. Dvs. at de tilmeldte skal møde på skolen 50 min. før normalt. Så løber vi, så langt vi kan på de næste 25 min. I dag var det så start på sæson 2. Med 15 børn, en forældre og en håndfuld kolleger. Vi håber naturligvis på en udvidelse af deltagerantallet og gør vores til at hive fat i potentielle morgenløbere.

Men vi har også en håndfuld totalt seje knægte fra 6. klasse, som har løbet hele sidste år, gennem frosten og sneen og mørke morgener. De kommer, løber af sted – i højt tempo – på dagens udvalgte rute, går i bad og så til dagens første modul. De er tuffe, du! Og jeg er stolt af dem. Selvom jeg kun lige ser dem inden start, og så deres fodsåler. Vi har også nogle 3. klasses piger og drenge, som også bare løber og løber. Og 4. klasses elever. I det hele taget er holdet en herlig blanding af tempo, højde og drøjde, børn, som er født til at løbe, og andre, som må kæmpe for det. Vi rummer dem alle, for morgenløberiet er for alle. Det er den bedste start på arbejdsdagen. For alle kommer, fordi de har lyst til det, og fordi de har valgt det. Og mig?  Jeg får endda løn for det!

IMG_4297

 

IMG_4301

IMG_4303

IMG_4304

2 thoughts on “At kaste sig ind i kampen…

  1. Det er ikke så tosset at kunne motionere i arbejdstiden :-). Det lyder som et rigtig godt motionstilbud på jeres skole, det er skønt at der er så mange forskellige typer som deltager. Men tja selvfølgelig vil der være elever som du kun når at se skosålerne af, de bør jo kunne løbe fra dig 😉

  2. Det er et godt tilbud. Der er, som du kan fornemme, stor spredning i feltet, og vi skal jo sørge for at få de langsomme med og løbende. Men lidt motion bliver det da til. 🙂

Skriv et svar

