Udvidelse af repertoriet

I rum tid har jeg haft et par træningsapps på min iPhone. Sådan nogle, hvor man kan få øvelserne til eks. arme eller mave vist og forklaret og kørt som et lille træningsprogram. Det er faktisk dødsmart, når man som mig ikke er automatiseret i øvelser for biceps (hahaha) og mormorvinkearme. Så er der en mild og bestemt stemme, som guider en igennem, mens en yderst velproportioneret ung dame viser øvelserne. Man kan vælge tid, man kan springe nogle øvelser over (dét kommer naturligvis IKKE på tale for mig), og indstille programmet, så det lige passer. Derudover er der pakker, så man ikke selv skal ud i en udvælgningsproces.

Efter sommerens pause fra FitnessWorld og andre gastronomiske udskejelser er der brug for lidt action på bodytoningssiden. Så efter løbeturen forleden smed jeg mig på et tæppe og fandt først maveprogrammet og siden armprogrammet frem. Det fungerer faktisk super godt. Selvom det er svært at holde kontakt med telefonens display, når man ligger på ryggen. Der er faktisk ikke ret mange undskyldninger for ikke lige at lave øvelser for mave og arme efter løbeturen.

Den gik forresten godt. Knap 6 km i adstadigt tempo, men uden brokkerier fra hverken knæ eller ankel. Med tid til kasten pind, som er hundens belønning, inden vi forlader skoven og løber de sidste 400 m hjem ad vejen. Med tid til at nyde skoven, som er frisk og grøn. Og som vi havde helt for os selv. Igen.

IMG_4234

IMG_4235

Skriv et svar

