Yoga-heks?

Onsdag morgen var også i dag en yoga morgen. Selvom jeg da grumme gerne ville blive liggende lidt længere under dynerne. Når jeg nu en gang i arbejdsugen kan. Men jeg var også ret nysgerrig.

Mon jeg ville få den samme næsten overvældende følelse efter timen som sidst? At det bare var rigtig godt for min krop og mit hoved. Ganske enkelt. Og så stort. Og for ikke at trække spændingen ud var det lige så godt som sidst. Og bedre. Jeg havde været spændt på, om instruktøren kører samme program hver gang, men dét sker ikke. Hendes speak var også ny (for mig), og i dag fik vi en god portion råd til, hvordan vi kunne bruge det, vi lærte om og med yoga, til at takle hverdagens trængsler med. Og så blev vi ellers tæsket meget rundt i core-stillinger. Planken var med i en udgave med meget vejrtrækning.

For mit knæ med den begyndende artrose peb lidt lige i starten, og ellers hørte jeg ikke mere til det. Ligesom min ankel holdt bøtte. Ikke en lyd. Resten af kroppen led lidt på forskellige tidspunkter, som når det ene ben skulle smækkes frem i mellem hænderne til en lunge, eller når jeg smed benene i vejret for at prøve på at ligge på nakken og lidt efter med benene strakt tilbage over hovedet. SÅ var det knapt så sjovt og overskudsagtigt.

Anyways. Jeg synes, at man rent faktisk ret hurtigt kan flere stillinger og kan følge flowet. Selv med lukkede øjne. Og når vi får at vide, at vi skal prøve at kunne (stå på et bøjet ben med det andet bagud og hænderne fremme i et “spyd” og finde balancen og bare TRO, at vi kan stå. Så kunne jeg. Meget kan altså styres med vejrtrækningen.

Men overskudsagtig var, hvordan jeg følte mig efter timen. Det var super. Mine ben føltes lette, jeg var dejlig afslappet, og endnu en gang forundret over, hvor hurtigt det virker.

Skriv et svar

