Ud og hjem…..eller to fluer med et smæk

Når man både vil det ene og det andet, må man sno sig. Eller gøre tingene anderledes. Der er jo en eller anden, som i et svagt, men begejstret øjeblik har meldt sig til Tøserunden. Det løb bliver cyklet på lørdag. Så mon ikke, der er nogen, som mangler lidt km eller en længere tur i benene. Eller i bagdelen.

Og når jeg nu også gerne ville bruge hele dagen i dag til at lave lidt mønster til en jakke i godt, underholdende og latttermildt selskab, fik bilen lov til at blive stående på matriklen, men jeg pakkede cykeltaskerne og kørte sydover. Ud og hjem blev til knap 50 km. Med en del kaffe, lidt kage, en god frokost og en masse grin og godt arbejde ind i mellem.

Til gengæld så jeg nye cykelstier og nye skove og fik slidt asfalt i andre dele af Nordsjælland, end jeg er vant til. Jeg blev overhalet af mænd på inliners (!!!!), men tog dem senere, da de var færdige med deres intervalsplits. Dét håber jeg da, at deres udfald var. Men ellers var jeg overrasket over, så befolket cykelstierne syd for Allerød er. Fra Farum og helt ned til Bagsværd er der jo næsten trængsel. Om eftermiddagen altså. På vejen ud om morgenen var der fin plads.

IMG_2815

IMG_2816

Når jeg tidligere, inden gps i  mobilen eller andre mobile enheder, skulle sådan ud i uudforsket område havde jeg ALTID Kraks kort med. Selvom jeg havde nærstuderet ruten hjemmefra, kom jeg altid i tvivl. Nu er det jo super smart; kun et par gange måtte jeg af cyklen og lige tjekke min egen position og syklubbens mødested i forhold til hinanden. Men det lykkedes uden for mange forsinkelser.

Men jeg blev overhalet. Af mænd på rulleskøjter….

IMG_2825

IMG_2826

4 thoughts on “Ud og hjem…..eller to fluer med et smæk

  1. Det skulle vist være helt vildt sundt at stå på rulleskøjter, noget med at man slipper led og senebelatsningen ved løb, men samtidig får masser af puls. Og det ser fedt ud, men man må nok holde et vågent øje med småsten på vejen, kan jeg tænke mig.
    Min maratonveninde skal også cykle tøserunde, god tur til jer cykelmyg 🙂

    1. De mænd så totalt fitte ud. Og ikke helt unge! Og så så det jo helt vildt flot, synkront og fedt ud, når de sådan lå på række. Og overhalede mig. 😉
      Håber det bliver en god dag på lørdag. Vejret tegner ikke til det bedste… 🙂

  2. Kender et par stykker der skal i sadlen på lørdag. Håber I får godt vejr og ikke det regn de har varslet. Som Annie siger, så ser der fedt ud med rulleskøjterne, men jeg tror ikke jeg skal kaste mig ud i den diciplin 🙂

    1. Jeg tror også, at jeg holder mig til den tohjulede og så løbeskoene. Men fedt så det ud… 🙂
      Kryds lige fingre for vejret, ik? 112 km i regnvejr er vist lige lidt for meget. 😉

Skriv et svar

