Transportlogistik

Siden lillebilen blev kørt til skrot efter at have tjent os godt i mange år, har vi kun haft en bil på matriklen. Og livet i landzonen med flere børn og en hverdagslogistik kan være vanskeligt at få til at hænge sammen kun med et stk. fire-hjul-og-tørvejr. Ikke desto mindre har vi besluttet os for at se tiden an. I hvert fald kommer der ikke mere bil inden sommerferien. Så vores cykler er en integreret del af vores transportlogistik. Og det gælder sådan set alle medlemmer her. Man kan komme langt med lidt planlægning og en cykelholder til anhængertrækket. Og en stor portion velvilje og en positiv indstilling til projektet. For vi ligger jo lidt ude på landet. Vi har ca 15 km til arbejde og gymnasium, så den daglige motion er hurtigt optjent.

Man vænner sig hurtigt. Til at transporten tager lidt længere tid, til at der skal tænkes over, hvad man skal have med af skiftetøj, især hvad man kan undvære, og mon ikke der er tjek på vejrudsigten? Og så vænner man sig meget hurtigt til at blive luftet igennem, få kroppen rørt på den skånsomme måde og få hovedet tømt.

Det allerbedste er dog den selvpåtvungne alenetid. Jeg kan glæde mig til at starte cykelturen om morgenen med et mindre stræk gennem skoven. Alle sanserne er åbne, friske og klar. Jeg beslutter mig altid til at tage det stille og roligt og nyde naturen, inden jeg rammer Kongevejen og morgentrafikken. Det er vidunderligt. Jeg tanker op og glemmer, at jeg er på vej på arbejde. Jeg er lige der lige nu og ikke andet. Inden arbejdsdagen begynder.

IMG_2358

2 thoughts on “Transportlogistik

  1. Velkommen i klubben. Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg droppede bilen i 1990, mens jeg boede alene med tre børn. Dt handler nemlig om planlægning og tilvænning. Og så får man så mange bonusoplevelser. Fra Sofie var syv, tog vi på cykelferier hver sommer, og ungerne lærte hurtigt at cykle langt på en dag.

    1. Man skal jo lige vænne sig. Men det er faktisk ret meget indstilling, lidt mere tid og så just do it. Og så lidt mere praktisk planlægning og metrologisk orientering.
      Men hvor sejt af dig! Med tre børn….
      Jeg er også så frisk på en cykelferie til. Men er vist desværre den eneste herhjemme lige pt. 😉

Skriv et svar

