Ny stil?

Ih, hvor ville jeg elske det. At stå tidligt op – også i weekenden – især i weekenden – smide løbetøjet på den stadig sovende og stive krop, smutte løbeskoene på fødderne, drikke et glas vand og ½ glas juice, få hunden overtalt til at smutte ud af døren så tidligt og så liste ud af døren uden at vække resten af den endnu sovende familie. Bruge de første 400-500 meter til at gå og få kroppen til at vågne helt op og få nattestivheden ud af ryggen. Dreje ind i skoven velvidende, at hunden og jeg formodentlig ville være de eneste herovre på så tidligt. Sådan kl. 6.55 en lørdag morgen.

Allerede i går aftes besluttede jeg at gøre det her til morgen; det, som jeg ville elske at kunne. Fordi dagens program ikke ville levne mulighed for mig at smutte af sted senere. For slet ikke at tale om de temperaturer, som metrologerne lovede. Ikke lige min kop te til løb. Men – jeg havde mine tvivl. Det havde Manden på matriklen også, velkendt med min hang til sene morgener. Måske netop derfor kom jeg ud af sengen her til morgen. Tidligt, vågen og alligevel halv sovende.

Der er ikke meget, som slår en løbetur i skoven en tidlig morgen. Der er frygtelig stille, på den larmende måde. Fuglene synger og kvidrer, og denne morgen larmede de grønne frøer om kap. Hunden og jeg havde det hele for os selv. Sikken luxus. Vi tog en af favoritstierne ned forbi Skovdam og nåede ikke så langt rundt ellers i skoven, da jeg skulle være lidt varsom med distancen. I går løb jeg en kort tur med Morgenløberne på arbejdet, og derfor skulle jeg ikke udfordre skæbnen.

Det blev en af de ture, som man skulle kunne putte på glas og gemme til sløjer tider. Ikke løbemæssigt, for det var bare helt almindeligt, men duften af tidlig morgen og følelsen af at være rigtig meget i live, lige der kl. meget tidligt. Helt alene med hunden, fugle og så de grønne frøer. Solen, som skinnede fra en klar himmel, og varmen, som langsomt trængte igennem. En perfekt start på en morgen, hvor kaffen var klar, da jeg vendte hjem efter knap 4,5 km.

Se, dét var en rigtig lykkelig morgenstund…

IMG_2803

IMG_2804

IMG_2805

2 thoughts on “Ny stil?

  1. Godmorgen, friske kvinde.
    Her høres frøerne gennem hækken, der også gennemtrænges af morgensolen udefra.
    Er det ok for kroppen at løbe så tidligt, med væske i gigtled, sløve sanser og morgenhår? Jeg har tit tænkt på det, men været i tvivl om det var bedst at vente til kroppen er vågen. God idé med at vække kroppen med gang…det må prøves. 🙂 Men maler så carport i dag i stedet! Morgenknus her fra Lone.

    1. Og godmorgen til dig 🙂
      Jeg synes, at det går ok med så tidligt løb. Men man – jeg – skal lige vænnes til, at det tager lige nogle minutter, eller ti, før kroppen vågner.
      Knus og god dag og god fornøjelse med carport 🙂

Skriv et svar

