Den store dag

For mange er det en meget stor dag i morgen. Nykredit Copenhagen Marathon løber af staben med start kl. 9.30. Jeg kender flere, som skal slide på asfaltet rundt på gaderne i København. Jeg ønsker jer alle et godt løb, gode ben og en fantastisk oplevelse. Det er med slet skjult misundelse og en næsegrus beundring, at jeg følger med på sidelinjen.

Det at løbe et maraton vil altid være noget, som jeg drømmer om. Drømmen kommer ikke til at gå i opfyldelse, mit knæs tilstand taget i betragtning, men jeg tror, at når regnskabet skal gøres op, vil jeg ærgre mig. Ærgre mig over, at jeg ikke nåede at prøve at løbe den distance. I Berlin eller i København. Eller måske i NYC? Hver gang jeg er løbet over målstregen på den halve distance, har tanken om den hele meldt sig.

Og jeg vil altid flirte med den. Tanken. Og jeg hepper og glæder mig over al den glæde, som kommer løbende igennem Københavns gader i morgen, jeg vil glæde mig over alle de mennesker,som bruger nogle timer på at heppe og huje løberne igennem. Det skal være en fest, og det bliver det i morgen. Da vil jeg desværre ikke være at finde på sidelinjen. Ikke i år. Men jeg hepper også. Højt og glædeligt. Og meget målrettet. For jeg har 5 favoritter på app’en, som er lavet til løbet. Og dem skal jeg sende god energi og gode tanker. Alle 42,195 km.

IMG_2672

IMG_2673

4 thoughts on “Den store dag

  1. Jeg beundre virkelig dem der kan og selvfølgelig også vil. Jeg har gennemført 2 halvmaraton utrænet. Det er både dumt og hårdt. Jeg håber, at jeg til næste Broløb kan tage mig sammen til, at træne mig op. Men derfra til en maraton. Gys! Det er for mig uoverskueligt langt.

    Men for dig som har løbet meget forstår jeg godt drømmen.

    Har selv heppet på en gæv kvinde i dag og jeg ville godt have været i København, men det var ikke muligt. Har så fulgt hende på CPH app’en 🙂

    1. Måske hvis du kom igennem et halvt i god stil og med overskud, kan det være, at tanken om den dobbelte distance meldte sig. Jeg tror, at for nogles vedkommende er det, fordi vi opdager, at vi er i stand til mere, end vi går og tror.
      Jeg hepper på din træning og løb til næste Broløb. 😉

  2. Max tiden for at løbe et marathon plejer at blive sat til 6 timer – derefter samler de skiltene ind…. Men rent faktsik kunne du sikkert godt gå-småløbe et marathon inden for den tidsramme, hvis du kan sætte dig helt ud over tidsambitioner. På en måde der ville være knæ-venligt, efter naturligvis at have trænet til det.
    Think about it 😉
    Knus og lad aldrig virkeligheden forhindre dig i at opfylde dine drømme!

    1. Det er faktisk ikke nogen dårlig idé. Men jeg skal vist lige tænke lidt, om mit ego kan klare den udgave. Og derudover vil selve træningen op til være afgørende. Om hele maskineriet holdt til det…. Men mon ikke jeg flirter med tanken? You bet! 😉
      Knus til dig 🙂

Skriv et svar

