Det uskrevne indlæg

Jeg har ikke skrevet i over en uge. Jeg kunne skrive, at det var på grund af travlhed med arbejdet, fordi jeg har optaget af andre ting og hvad ved jeg. Det nævnte er også delvis årsag til radiostilheden, men ikke udelukkende. Jeg har gravet i haven, plukket årets første rabarber, bagt boller næsten hver dag, muget ud og vasket for en hær, mens manden på matriklen har bygget. Rendt rundt og lavet alt det, som vi alle gør. Hver dag og hele tiden.

Men jeg har også været i Tiefland. Mit eget Tiefland, hvor jeg er havnet, fordi jeg ikke synes, at det hele ligesom spiller med mig. Men lige pt. lidt for meget i modvind. På flere fronter. Jeg er pisse træt af at være skadet. Jeg er træt af ikke at være i den form, hvor jeg til enhver tid lige kunne løbe 10 km i et hæderligt tempo. Træt af at være træt allerede om eftermiddagen. Træt af at være irritabel over små ting. Træt over at have så meget at se til, at intet bliver gjort helt. Træt af hele tiden at blive afbrudt, når jeg har bevæget mig ind i en opgave, som kræver lidt mere. Træt af nattesvedeture, som gør dynen småklam resten af natten. Glasset er bare mere tomt, end det er halvfuldt lige nu. Og sådanne perioder får jeg. Det får de fleste vel. Vi er vel bare forskelligt gode – eller dårlige – til at takle de perioder. Korte eller lidt længere. 

Denne her vil ikke få lov til at være særlig lang. Det har jeg allerede bestemt. Og jeg har mærket det. For når jeg går en lang tur i den lysegrønne skov med hunden, bliver jeg så glad i låget af skønheden i naturen lige nu og lige her i min baghave. Og når jeg har cyklet hjem fra arbejdet og er fyldt med god energi, kan jeg mærke det. Også selvom jeg bliver slået hjem af og til. Som i aften, hvor jeg har været på storvildtsjagt igen. Efter nogle meget små kryb. I håret på Yngstepigen. For tredie gang på godt en uge. Og gav mig selv en kemisk behandling bare for sikkerheds skyld.

Næ, der skal mere til at slå mig ud. Helt ud. Ukrudt forgår ikke så let. Det svækkes, men bouncer back. Nicht wahr?

IMG_2544

11 thoughts on “Det uskrevne indlæg

  1. Heeej, vi har også stadig noget vin, vi skal dele. Og man kan gå eller cykle en rigtig dejlig tur på Kalvebod Fælled. Og damen med duen er flyttet. Ik’?

    1. Det er der nemlig. Altså noget vin, som skal drikkes og et par historier, som skal fortælles. Jeg er så frisk på lidt cykeltur. Og så skal vi altså ikke ud og redde noget skadet fuglekræ, vel?

  2. Jo.
    Jeg har også uger, hvis eneste formildende omstændighed er, at de får en ende på et tidspunkt.
    Jeg ved at du også vil bryde igennem igen som en mælkebøtte under en cykelsti.
    Glædeligt forår.

  3. Kære Katrine
    Jeg tror at vi alle har sådanne perioder, men du lyder nu som om du allerede er på vej op til overfladen igen:). Jeg kan sagtens følge dig med frustrationen over formnedgang ved skader… Håber du snart er godt løbende igen.
    Knus Gitte

  4. Kære Katrine,

    De perioder kan trække tænder ud på selv den bedste. Og nogle gange kan det se ud som om, at der konstant kommer nye små eller store negative ting til. Det jeg hæfter mig ved er, at du standler handler. Du går ture, nyder det lysegrønne og ser det positive i det og hiver den energi du kan fra det. Så jeg håber, du får flere af de her små positive indspark i din hverdag.

    Mht. nattesved, så er en silkedyne fantastisk. Oplevede der selv et par gange ugentlig indtil jeg skiftede dyne og nu er der intet overhovedet. Måske værd, at prøve for dig?

    Sig til hvis du vil have et effektivt og billigt tip til bekæmpelse af de små møgdyr.

    God forlænget weekend. Kram herfra.

    1. Ja, kan de ikke? Men det handler vel også om vores utålmodighed og krav om at være optimeret hele tiden. Vi har godt nok en dobbeltdyne, men silkedyner fås måske også dobbelt? 😉
      Indtil nu har vi brugt Hedrin og kæmmer så med balsam. Hvilket tip har du? 🙂 Det modtages SÅ gerne…
      Kram til dig 🙂

      1. 1 dl husholdningssprit og 2 dl eddike. Kæm håret med det til det drypper, en pose rundt om håret og et tørklæde uden på. Sov med det. Det slår både lus og æg ihjel og eddiken gør, at håret er silke blødt bagefter. Det er virkelig effektivt…..og billigt.

  5. Hej Katrine
    Hvis det kan hjælpe dig lidt så kan man godt få silkedyner som dobbelt dyner.
    Vi har nogle rigtig gode dyner af 100% silke, hvis du stadig leder 🙂
    Kig her. http://www.silkeland.dk

    Rig god sommer til jer alle.

    1. Hej Sophie
      Mange tak for dit tip. Fru E har også anbefalet silkedyner, så der må jo være noget om snakken. Jeg må vist hellere tjekke dit Silkeland ud. 😉
      Mange hilsener
      Katrine

Skriv et svar

